Marketing döntések -

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

4 kérdés az ideális egyedi értékajánlat meghatározásáról

Egy cég értékajánlata egy stratégia mentén meghatározott állítás, mely definiálja annak egyedi értékajánlatát (Unique Selling Point). Ám egy cég összes értékajánlatát belesűríteni egyetlen ajánlatba – embert próbáló feladat. Jelen cikkünkben ezért néhány olyan lényegi kérdést tettünk fel, melyeket cégének mindenképp meg kell fontolnia, mielőtt kőbe vésné tulajdon értékajánlatát.

4 kérdés a nyerő értékajánlat meghatározásáról (usp fordítás)

Az eredeti cikket írta: Carly Stec

Gondolja végig, hogy melyek azok a tényezők, amiket beleírna az önéletrajzába.

Mindenki, aki komolyan szeretne egy új munkahelyet, tudja, hogy milyen fontos, hogy önéletrajza precízen mutassa be szaktudását.

Miközben szépen neki állna listába szedni a tanulmányait, a releváns tapasztalait és a legfigyelemreméltóbb szakértelmét bizonyító képességeit, fontos, hogy ráleljen, hogyan jelenítse meg egyediségét.

Nem számít, hogy milyen vaskos a névjegykártya gyűjteménye, az Ön önéletrajza nem fogja felkelteni a HR-es figyelmét, hacsak nem tartalmaz pár olyan indikátort, érdekességet, amelyek alapján Ön bizonyulna a legalkalmasabbnak a pozícióra, melyre jelentkezett.

Ugyanez mondható el a vállalkozások értékajánlatáról is.

Az Ön értékajánlata egy stratégia mentén meghatározott állítás, mely definiálja az Ön egyedi értékajánlatát (Unique Selling Point).  A USP pontos és helyes megfogalmazása segít:

  • megkülönböztetni cégünket  a versenytársaktól,
  • meghatározni a potenciális vásárlók döntéseinek folyamatát.

Értékajánlat nélkül cége elveszíti annak a lehetőségét, hogy közvetlenül szólhasson célcsoportjához, és el tudja nekik mondani, hogy  – szemben más versenytársakkal – miért éppen az Ön vállalkozására essen a választásuk.

Mielőtt bármilyen általános, sablonos állítást gondolkodás nélkül kiírna a weboldalára, most szólunk: ne tegye!

Belesűríteni cége összes értékajánlatát egyetlen ajánlatba – embert próbáló feladat. Jelen cikkünkben ezért is álltunk elő néhány olyan lényegi kérdéssel, melyeket cégének mindenképp meg kell fontolnia, mielőtt tulajdon értékajánlatát kőbe vésné.

Interjú Philip Kotlerrel, a modern marketing szülőatyjával

Kotler munkásságának egyik talán legfontosabb, a marketing területén megvalósított vívmánya az ún. Marketing Mix megalkotása, mely úgy is került a köztudatába, mint a marketing 4P-je. Az alábbiakban egy, a Mesterrel készült interjút adunk közre Olvasóinknak.

Tovább a cikkoldalra

1) Az Ön cége mivel foglalkozik pontosan?

Kezdjük az iparágával. A marketing szakmában, az éttermi iparban, vagy netán a divat világában dolgozik?

Szakmájában mi az Ön szakterülete? Mi különbözteti meg Önt a versenytársaitól?

Ha egy erős értékajánlat kialakítása a cél, tudni kell tisztán és magabiztosan megfogalmazni, mivel foglalkozik az  adott vállalkozás és, hogy miben is más a piacon megtalálható, többi vállalkozáshoz képest.

Győződjön meg arról, hogy csapatában mindenki tisztában van azzal, hogy mit és miért kell tenniük. Mindannyiuknak határozottan és pontosan meg kell tudnia magyaráznia, hogy az adott ember – személy szerint – hogyan járul hozzá a termék vagy szolgáltatás teljes körű sikeréhez. Mind a márkájának, mind a csapatának, mind pedig a weboldalának is egy emberként kell támogatnia az értékajánlatát, hogy azt mások is komolyan vegyék.

2) Ki az Ön célcsoportja?

Valószínűleg az értékesítési csapata lesz a legnagyobb segítsége, amikor valódi és karakteres vásárlói profilokat szeretne megalkotni.

Ne tévessze szem elől a tényt, hogy ők azok, akik napi szinten kommunikálnak vásárlóival.

A megfelelő információ megfelelő emberekhez való eljuttatása az adott termékről vagy szolgáltatásról bizony kemény munka. Értékesítő csapata értékes forrásként szolgálhat, hogy megtudja, az Ön termékével vagy szolgáltatásával milyen típusú emberek kerülnek kapcsolatba.

Marketinges szempontból nézve, értelmetlen úgy tartalmat gyártani, amennyiben nem létezik egy tiszta koncepció arról, hogy kiket is akarunk pontosan elérni.

Ezért tekintjük kritikus pontnak azt, hogy az értékesítési és a marketing csapat munkáját összehangoljuk.

Szánjon rá időt és üljön le értékesítő csapatával. Térképezzék fel együtt, hogy pontosan kikkel is kommunikálnak, és fejtsék meg, mi keltheti fel az érdeklődésüket.

 

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

3) Melyek az érzékeny pontok?

Fontolja meg – az értékesítő csapatának munkáján túl – hogy összeállítson egy kérdőívet annak érdekében, hogy megismerje a jelenlegi leghűségesebb vásárlóit. Érdemes tanácsot kérni azoktól a  menedzserektől, akik közvetlen módon foglalkoznak a cégének ügyfeleivel.

Kérje meg őket arra, hogy írjanak egy listát azon jelenlegi ügyfelekről, akikből több hasonló típusút szeretnének látni. Ők azok az emberek, akikről többet kell megtudnia. Ha lehetséges, készítsenek interjút több ügyféllel is, akiket a menedzserek ideálisnak tekintenek. Az interjúk folyamán a fő fókusz  azon kihívások feltérképezésén legyen, amelyekkel ezen emberek szembesülnek.

Hagyja kibontakozni a beszélgetést, lehetőleg semmit se erőltessen. Ha esélyt ad nekik a beszélgetésre, olyan dolgokat is feltárhat róluk, amelyekre egy jóval struktúráltabb interjú  alatt nem derült volna fény.

Ha szüksége van egy kis segítségre, az alábbi kérdéseket tekintse át:

  • Mi volt az eddigi legnagyobb kihívása?
  • Vajon vállalkozása beteljesíti eredeti célját? Miért igen, vagy miért nem?
  • Időbeli vagy netán költségbeli az a faktort, amit el szeretne érni?
  • Vásárlói vajon hallanak Önről? Hogyan és mi módon tudnak értesülni vállalkozásáról? Milyen módon hallanak Önről?

A cél az, hogy felfedjük azt, hogy a problémájuk kikerülhetetlen, sürgős, netán alaptalan. Ez a fajta információ fog segíteni abban, hogy Ön jobban érzékelje azt, hogy a terméke vagy szolgáltatása hogyan tölti be a vásárlók hiányérzetét.

4) Hogyan nyújt megoldást terméke vagy szolgáltatása?

Gondolja végig, hogy legutóbb milyen termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolt. Majdnem minden vásárlásunknak célja van, hiszen a termékek és a szolgáltatások arra lettek kifejlesztve, hogy megoldják a jelenlegi problémáinkat, illetve azokat, amelyekről még nem tudunk, hogy a problémáink lesznek.

Lépjen egy lépést vissza, és tekintse át termékeit és szolgáltatásait, mégpedig a problémák szempontjából. Melyek azok a problémák, amelyeket termékei és szolgáltatásai potenciálisan meg tudnak oldani?

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!