Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

5 cikk a piackutatás rejtelmeiről

E heti témánkban a piackutatást fogjuk körbejárni, kezdve egészen az alapoktól. Hogyan érdemes egyáltalán nekikezdeni és felépíteni, milyen apróságokra nem árt odafigyelni, ha piackutatást végzünk, de arról is szó lesz, kik voltak az elsők, és hogy vajon mit tartogat számunkra a jövő. Vágjunk is bele!

5 cikk a piackutatás rejtelmeiről

1) Egyszerű tippek a piackutatáshoz

Egy piackutatást megfelelően megtervezni nem kis feladat, és még egy gondos kidolgozást követően is könnyen elcsúszhat az eredmény a várttól. Ez a cikk felsorol 21 apróságot, amely bár nem központi eleme a tervezésnek, de ha odafigyelünk rájuk, akkor nagyban hozzájárulhatnak a sikerünkhöz. Például nem árt tudnunk, mi a különbség a kvalitatív és a kvantitatív kutatás között, vagy a kérdőív összeállításakor igyekezzünk mindig a potenciális ügyfél fejével gondolkodni, hogy a kérdések minél személyre szabottak legyenek. Szeretne többet tudni? Olvassa el az alábbi cikket!

https://www.modernmarketingpartners.com/market-research-types-and-tips/

Egyszerű tippek a piackutatáshoz

2) Hogyan építsünk fel egy piackutatást?

Egy részletes és eredményes piackutatást nem csak összerakni nehéz, de magát a résztvevők figyelmét megtartani is embert próbáló feladat (például, ha egy kérdőív kitöltése jóval hosszabbra nyúlik, mint azt ők elsőre gondolják). A következő cikk pontról pontra bemutatja, mikor milyen adatokat érdemes begyűjtenünk, milyen tényezőkre figyeljünk, egyes részek kitöltésével maximum mennyi ideig foglaljuk le a kitöltő figyelmét. Ha Önt is érinti a téma, és szeretne többet tudni, olvassa el a cikket!

https://blog.hubspot.com/marketing/market-research-buyers-journey-guide

Hogyan építsünk fel egy piackutatást?

A kép forrása: https://blog.hubspot.com/

4) Az elsők

Manapság sokan sokféleképpen csinálnak piackutatást, de arról már kevés szó esik, hogy annak idején hogyan is kezdődött ez az egész. Következzék most 5 olyan ember, akik elsőként, már a XX. század elején végeztek sikerrel piackutatást. Ekkortájt még akár egy népszámlálás is több évig eltartott, ám ők az internet kínálta lehetőségek és eszközök nélkül is képesek voltak elvégezni a feladatot. Érdekli, kik voltak ezek az emberek? Olvassa el az alábbi cikket!

https://www.quirks.com/articles/5-founders-of-marketing-research

Az elsők

Vendégmarasztaló tippek a felhasználói élményben utazóknak

Manapság mindent gyorsan szeretnénk. Azonnal jöjjön ki a megrendelt pizza, ne kelljen várni a taxira, pillanatok alatt töltődjön be a videó. Nem érdekel minket, hogy milyen extra szuper tartalom a várakozás oka, de pár másodperc várakozás után már ki is lépünk a töltődő oldalról. Elvárjuk az azonnali történéseket, az ún. rövid használati sebességet (speed of […]

Olvassa el ezt az írásunkat is!

5) A jövő

A technológia fejlődésével a piackutatás terén is egyre több új és hatékonyabb módszerrel találkozhatunk. Ám az utóbbi években a sok technikai vívmányból bizony sokat még nem sikerült a piackutatások szolgálatába állítani. Most viszont, hogy elérkezett a kriptovaluták kora, ezek nyomán a FASTR,  egy nemzetközileg elérhető szolgáltatás okán, a már ismerősen hangzó blokkláncot készül bevetni. Ennek segítségével, költséghatékonyan, rendkívül sok embert lehet elérni. Ha Önt is érdekli ez az innováció, akkor olvasson bele a cikkbe!

https://medium.com/@fastr/modern-marketing-research-and-blockchain-608b7569acf8

A jövő

A kép forrása: https://medium.com/

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!