E heti témánkban a piackutatást fogjuk körbejárni, kezdve egészen az alapoktól. Hogyan érdemes egyáltalán nekikezdeni és felépíteni, milyen apróságokra nem árt odafigyelni, ha piackutatást végzünk, de arról is szó lesz, kik voltak az elsők, és hogy vajon mit tartogat számunkra a jövő. Vágjunk is bele!

5 cikk a piackutatás rejtelmeiről

1) Egyszerű tippek a piackutatáshoz

Egy piackutatást megfelelően megtervezni nem kis feladat, és még egy gondos kidolgozást követően is könnyen elcsúszhat az eredmény a várttól. Ez a cikk felsorol 21 apróságot, amely bár nem központi eleme a tervezésnek, de ha odafigyelünk rájuk, akkor nagyban hozzájárulhatnak a sikerünkhöz. Például nem árt tudnunk, mi a különbség a kvalitatív és a kvantitatív kutatás között, vagy a kérdőív összeállításakor igyekezzünk mindig a potenciális ügyfél fejével gondolkodni, hogy a kérdések minél személyre szabottak legyenek. Szeretne többet tudni? Olvassa el az alábbi cikket!

https://www.modernmarketingpartners.com/market-research-types-and-tips/

Egyszerű tippek a piackutatáshoz

2) Hogyan építsünk fel egy piackutatást?

Egy részletes és eredményes piackutatást nem csak összerakni nehéz, de magát a résztvevők figyelmét megtartani is embert próbáló feladat (például, ha egy kérdőív kitöltése jóval hosszabbra nyúlik, mint azt ők elsőre gondolják). A következő cikk pontról pontra bemutatja, mikor milyen adatokat érdemes begyűjtenünk, milyen tényezőkre figyeljünk, egyes részek kitöltésével maximum mennyi ideig foglaljuk le a kitöltő figyelmét. Ha Önt is érinti a téma, és szeretne többet tudni, olvassa el a cikket!

https://blog.hubspot.com/marketing/market-research-buyers-journey-guide

Hogyan építsünk fel egy piackutatást?

A kép forrása: https://blog.hubspot.com/

3) A piackutatás és a hirdetés kapcsolata

Ha piackutatást végzünk, gyakorta igyekszünk többdimenzióssá tenni az adott projektet, és így hajlamosak vagyunk akár reklámokat is tenni bele. Bizonyára, 1-1 kérdőív kitöltése során, már mind találkoztunk hasonlóval; legtöbbször bújtatott, de akár direkt módon is szereplő reklámokkal. Fontos azonban tudni, hogy a legtöbb embert mindez bizony elijeszti, hiszen nem vásárolni akartak a kutatás segítése közben. Ezért sokan, már dacból is, inkább kiszállnak a dologból. A következő cikk jól illusztrálja a piackutatás ezen etikai problémáját. Ha szeretne többet tudni, olvasson bele!

https://pharmaphorum.com/views-and-analysis/modern-market-research-methods-and-moral-dilemmas/

A piackutatás és a hirdetés kapcsolata

A kép forrása: https://pharmaphorum.com/

Diskuráljunk!

Amennyiben tetszett a cikk és szívesen beszélgetne róla,
csatlakozzon csoportunkhoz!
CSATLAKOZOM

4) Az elsők

Manapság sokan sokféleképpen csinálnak piackutatást, de arról már kevés szó esik, hogy annak idején hogyan is kezdődött ez az egész. Következzék most 5 olyan ember, akik elsőként, már a XX. század elején végeztek sikerrel piackutatást. Ekkortájt még akár egy népszámlálás is több évig eltartott, ám ők az internet kínálta lehetőségek és eszközök nélkül is képesek voltak elvégezni a feladatot. Érdekli, kik voltak ezek az emberek? Olvassa el az alábbi cikket!

https://www.quirks.com/articles/5-founders-of-marketing-research

Az elsők

5) A jövő

A technológia fejlődésével a piackutatás terén is egyre több új és hatékonyabb módszerrel találkozhatunk. Ám az utóbbi években a sok technikai vívmányból bizony sokat még nem sikerült a piackutatások szolgálatába állítani. Most viszont, hogy elérkezett a kriptovaluták kora, ezek nyomán a FASTR,  egy nemzetközileg elérhető szolgáltatás okán, a már ismerősen hangzó blokkláncot készül bevetni. Ennek segítségével, költséghatékonyan, rendkívül sok embert lehet elérni. Ha Önt is érdekli ez az innováció, akkor olvasson bele a cikkbe!

https://medium.com/@fastr/modern-marketing-research-and-blockchain-608b7569acf8

A jövő

A kép forrása: https://medium.com/

Így olvasson!

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény
A témában megjelent írásaink:

Fordítás

Könyvajánló

Gyakorlati példák

Véleményünk szerint

Ossza meg másokkal is!