Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

Marketing modellek

Könyvajánlónkban most egy rendhagyó témával, a marketing modelljeivel foglalkozó művet mutatunk be Philip Kotler, Gary L. Lilien és Sridhar Moorthy tollából.

marketing-modellek-könyv

Megjelent: Phi Learning (2010. március 24.)

A szerzőkről

marketing-modellek-glilien

Dr. Gary L. Lilien a Pennsylvániai Állami Egyetem menedzsmenttudományt oktató professzora. Emellett pedig társalapítója és kutatási igazgatója az ISMB-nek (Institute for the Study of Business Markets), amely a B2B piacon folytatott kutatás előmozdítására koncentráló, világszinten vezető pozíciót elfoglaló intézmény.  

Nevéhez számos könyv köthető, melyek közül a leghíresebb a jelen könyvajánlóban bemutatott Marketing Models . Továbbá több mint 100 szakmai cikket publikált, elsősorban az ipari marketing, az új termékfejlesztés, a marketing modellek és a tárgyalási elmélet területén.

Sridhar Moorthy marketing modellek

Sridhar Moorthy a torontói Rotman School of Management elnöke. Szakterülete, hogy közgazdasági perspektivából vizsgálja a különböző, a marketing területén felmerülő problémákat. Kutatásaiban főleg a stratégiai nehézségekre fókuszál: a hirdetés, a brandépítés, termékmegkülönböztetés, kiskereskedés, vagy épp az online tér okozta nyomás – melyek mind a marketing gyakorlati alkalmazása kapcsán okozhatnak fejtörést.

marketing-modellek-kotler

A könyv másik szerzője Philip Kotler, kinek neve bizonyára ismerősen cseng azoknak, akik valaha is kapcsolatba kerültek a marketing szakmával. Philip Kotler amerikai tudós, író a Northwestern University Kellogg School of Management iskolájának nemzetközi marketing professzora.

Többszörösen kitüntetett marketing professzor, valamint 15 könyv szerzője vagy társszerzője, melyek közül a leghíresebb a Marketing Management, amely könyv – magyarul is megjelent.

A könyvről

A Marketing Modellek, vagyis Marketing Models című könyv alapjául az utóbbi évek legfontosabb tudományos és adatbázisok vizsgálatán alapuló kutatásai szolgáltak, amelyek olyan eszközöket és modelleket biztosítottak, melyek javítják a marketingben hozott döntések hatékonyságát.

A szerzők tüzetesen megvizsgálták és az olvasók elé tárták ezeket az ígéretes fejlesztéseket, amelyek segítenek a vezetőknek a költséghatékony marketingstratégiák kialakításában. Továbbá a könyv ismerteti a marketingelmélet fejlődésének fontosabb állomásait, melyek lehetővé teszik a marketing területeinek hatékonyabb elemzését.

Buyer persona – Művészet, vagy tudomány?

Könyvajánlónkban most egy átfogó, a Buyer Persona kialakítását és annak előnyeit, felhasználási lehetőségeit összefoglaló kötetet veszünk górcső alá.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Buyer Persona könyvajánló fejléc

Miért érdemes elolvasni?

Jelen könyv már csak azért is lehet fontos olvasmány, mert részletesen felülvizsgálja a különböző marketing modellek alapjául szolgáló elméleteket, majd mélyreható elemzéseknek veti alá azokat.

A marketing összes területét górcső alá veszi, mint:

  • termékeket,
  • árképzést,
  • hirdetéseket,
  • értékesítést,
  • forgalmazást.

Továbbá tartalmazza az utóbbi évek legfontosabb kutatási eredményeit, amelyek kapcsolatba hozhatók az említett marketing területekkel.

A szerzők véleménye szerint életünk minden területén valamilyen modell-alapú megközelítést alkalmazunk. Éppen ezért a könyv egyik célja, hogy megtanítsa az olvasót, hogyan érdemes osztályozni a hagyományos marketing modelleket – különös tekintettel azok módszertanára és céljára -, és milyen területeken célszerű alkalmazni azokat.

A könyv az Amazonról megrendelhető.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!