Tudta, hogy az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint több, mint 1,3 milliárd ember él valamilyen látáskárosodással? Mikor ezt az adatot olvassuk, bizony joggal feltételezhetjük: nem mindenki képes megfelelően érzékelni a weboldalak által nyújtott digitális élményt. Ez lehet az a pont, amikor a felhasználói felület elemeinek mérete és kontrasztja igazán számít. Jelen fordításunk bemutatja az első beépített Kontrasztelemző és Színvak Szimulátort, mely segítségével még több ember számára tehetjük elérhetővé digitális tartalmainkat.

Fordítás felhasználói élmény

Az eredeti cikket írta: Maaheem Akhtar

Bizony nem könnyű szavakba önteni: a designért felelős eszközök teljességgel kudarcot  vallottak, elvégre még elégséges módon sem képesek bizotsítani az azonnali, könnyen hozzáférhető tapasztalásokat, élményeket.

A szóban forgó eszközök ez idáig plugin-okként, illetve külsől programokként léteztek. Mostanáig.

Hadd mutassuk be az első beépített Kontrasztelemző és Színvak Szimulátort, méghozzá egy design eszköz részeként. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint több, mint 1,3 milliárd ember él valamilyen látáskárosodással, és ebből 217 millió közepes, illetve súlyos eset.

Kontrasztelemzés

Gondoljunk csak bele – vajon mindenki egyformán képes érzékelni digitális kreálmányainkat? A UXPin által kifejlesztett Konstrasztelemző éppen e célból készült; hiszen ha valahol, akkor itt számít csak igazán a felhasználói felületet alkotó komponensek mérete és kontrasztja. Ráadásul a WCAG contrast alapértékei is fontos építőelemét képezik a UXPin beépített, automatikus filterének.

A szerkesztő felület jobb oldalán lehet specifikiálni, hogy az AA és AAA szintek összeegyeztethetőek-e, avagy sem. A program automatikusan jelzi a tartalom készítőjének, mennyire könnyen olvasható és befogadható az adott design szövege.

Diskuráljunk!

Amennyiben tetszett a cikk és szívesen beszélgetne róla,
csatlakozzon csoportunkhoz!
CSATLAKOZOM

Színvak Szimulátor

Essék most egy pár szó a UXPin Színvak Szimulátoráról. Tudta, hogy a világ lakosságának 4.5% rendelkezik valamilyen típusú színvaksággal? Ráadásul a férfi populáció legalább 8%-a képes mindezt egy adott szinten érzékelni. Ez egy elképesztően nagy szám, mégis, valahogy rendre elkerüli a design-nal foglalkozók figyelmét. Azonban a UXPin Színvak Szimulátorával most ez a probléma is kiküszöbölhető. A program képes 8 különféle típusú színvaksággal rendelkező személy ‘szemén’ keresztül érzékelni és vizsgálni az adott design-t.

A UXPin Színvak Szimulátora képes stimulálni a következő jellegű színvakságokat:

  • Négyféle vörös-zöld
  • Kétféle kék-sárga
  • Kétféle teljes típusú

Remélhetőleg, ezentúl már nem lesznek olyan színtévesztéssel rendelkező felhasználók, akik ne élvezhetnék a különféle digitális tartalmakat

Fordítás felhasználói élmény

Szeretne többet tudni a program használatáról? Olvassa el a UXPin-t megalkotó cég ügyvezetőjének cikkét, illetve a következő tutorialt!

A UXPin küldetésének tekinti, hogy a különböző  digitális tartalmakból fakadó tapasztalatok és élmények minden egyes ember számára szabadon hozzáférhetőek legyenek. Küzdeni kell az ellen, hogy vizuális, motorikus, halláson, illetve beszéden alapuló, vagy kognitív hiányosságból adódóan bárkit bármikor is hátrányos megkülönböztetés érjen. A UXPin most megtette az első lépést, remélve, hogy mások is követik majd az úton.

Így olvasson!

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény
A témában megjelent írásaink:

Tallózó

Könyvajánló

Gyakorlati példák

Gyakorlati példák 2. rész

Ossza meg másokkal is!