Netán úgy érzi, hogy szüksége van még egy trófeára? Inkább olvasson el néhány pro és kontra érvet az üzleti díjakkal kapcsolatban!

Trófeavadászat, avagy üzleti díjakkal is lehet bakot lőni

Az eredeti cikket írta: Marjorie Adams

Marjorie Adams a Fourlane vezérigazgatója, amely cég a könyvelés, az adózás, a szoftver tanácsadás és az üzleti folyamatok képzésével javítja az ügyfélszámviteli részlegek hatékonyságát. A cég arra specializálódott, hogy megmutassa az ügyfeleknek, hogy növekedésük során magasabb szintű QuickBooks termékekkel folytathatják tevékenységüket.

A gyerekszobám tele volt az elért eredményeimet hirdető trófeákkal, plakettekkel és fényképekkel. Míg a nyertes csapatok tisztességes részében voltam, sosem számítottam arra, hogy díjat nyerünk, ha a csapatom nem teljesített jól. Manapság az a norma, hogy a csapat összes tagjának adnak díjat – még a veszteseknek is -, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a megfelelő módja a jellem és sportszerűség építésének. Végül is valakinek veszítenie is kell.

A közelmúltban megkeresett egy cég, hogy nevezzek be egy helyi technológiai üzleti díjra. A pályázati díj 2500 dollár volt, és én voltam a biztos befutó. Azonban az, hogy arra kértek, önmagam nevezzem be és fizessek a cégemnek, hogy az megnyerjen egy díjat, megkongatta a vészharangokat. Valamint arra is késztetett, hogy végiggondoljak jó néhány kérdést: Ki értékeli ezeket a díjakat, és vajon ezek a díjak értékes alkotóelemek, melyek növelik a márkája értékét, vagy csupán jövedelemtermelő eszközök a díjat alapító cég számára?

Az évek során a cégem szerencsésen elnyert számos iparági díjat. Néhányra mi magunk jelentkeztünk, de akadtak olyanok is, amelyekre beneveztek minket. A díjak motiválják a csapatomat és növelik a hírnevünket. Mégis, mivel nem hiszek abban, hogy pusztán a jelenlétért érdemes díjakat nyerni, nem szeretném, hogy a csapatom függjön attól a kicsi siker érzettől, melyet egy díj megnyerése eredményez. Ha a csapat mindig csak díjakért dolgozik, akkor elmennek a valódi cél mellett, vagyis, hogy valójában az ügyfelekért dolgozunk.

Ha bizonytalannak érzem magam abban, hogyan válasszam ki a díjakat és határozzam meg, hogy azok valóban értékesek-e vagy sem, tudom, hogy más vállalkozók és cég tulajdonosok is ugyanezt érzik. A dilemma objektív betekintést igényel az iparági díjak előnyei és hátrányai közé.

Előnyök:

  1. Hitelesség. A díjak segítenek emelni cége profilján, mert a forrásuktól függetlenül lenyűgözően festenek.
  2. Marketing és PR. A díjak remek lehetőséget adnak arra, hogy sajtóközleményt küldhessen és azzal érje el ügyfeleit.
  3. Erkölcsi fellendülés. Csapata igazi lendületet kap a kemény munkáért való elismerésért. Vállalatként, egy díj megnyerése ünneplésre ad okot, hiszen a cég minősége külső megerősítést kapott.
  4. Versenyelőny. A versenytársai elmondhatják magukról, hogy díjakat nyertek? A díjak megkülönböztetik cégét másoktól. Valamint a díjakat megemlítheti a vállalatával kapcsolatos ajánlatokban és egyéb feljegyzésekben.

Hátrányok:

  1. Időbe telik jelentkezni. Az ipari díjaknak gyakran hosszadalmas a jelentkezési folyamata. Nincs garancia a megtérülésre, így szembe kell állítania egymással a jelentkezés teljesítésére fordítandó időt, és a többi módot, ahogyan azt az időt Ön vagy a csapata eltölthetné.
  2. Bizonyítékok összegyűjtése. A hosszadalmas pályázati folyamat egy része általában azt jelenti, hogy ajánlásokat kell gyűjteni az ügyfelektől, és olyan statisztikákat kell keresni, melyek igazolják cége sikerét. Nem tudom pontosan, hogy ez a pont az előnyök vagy a hátrányok közé sorolandó, mert látom az információk összegyűjtéséből fakadó értéket, és más marketing tevékenységekkel kapcsolatos előnyöket. Szerintem az ügyfelek elérése megerősíti a kapcsolatot a vállalattal, és hosszú távon is előnyös lehet. Továbbá, a határidő pozitív motiváló erő lehet a “csak csinálja” elvet követve. Ugyanakkor ez a munka önmagában igen időigényes.
  3. Közszellem hanyatlása. Ahogy egy díj megnyerése fellendíti a csapat munkakedvét, egy díj nem megnyerése komoly visszaeséseket eredményezhet.

Úgy gondolom, hogy minden a hitelességből ered. A díj vajon tényleg növeli cége hitelességét ügyfelei szemében? A díjat adó cég vajon tényleg megbízható? Hiteles-e az, amikor önmagát jelöli, azzal szemben, amikor valaki más jelöli Önt?

Diskuráljunk!

Amennyiben tetszett a cikk és szívesen beszélgetne róla,
csatlakozzon csoportunkhoz!
CSATLAKOZOM

Az általam elismert díjak biztos alapokon nyugvó szervezetektől és kiadványoktól származnak – az alkalmazottaimat saját társaik nevezték meg egy iparági kiadványban, és a cégemet igen magasan értékelték az ügyfeleim. A tényeken alapuló díjakat is elismerem – az én cégem adta el a legtöbb szoftvert vagy nyújtotta a legtöbb szolgáltatást az iparágon belül. Azok a díjak, amelyek meghatározott ellenőrzési eljárással rendelkeznek, sokkal jogszerűbbnek tűnnek nekem, szembenállva azokkal, amelyeket könnyű megszerezni.

Íme néhány tipp, amelyekkel gyorsan kiderítheti, mely díjak a legmegfelelőbbek – és hitelesebbek – az Ön cége számára:

  • Először nézze meg a díjat kínáló szervezetet. Hallott valaha róluk? Az olyan szervezetek, mint a Kereskedelmi Kamarák, az iparági kiadványok, vagy az iparági kereskedelmi csoportok, mind jó lehetőségek lehetnek.
  • Nézze meg a kínált díjkategóriákat. Ha túl sok homályos elnevezésű kategóriát talál, ne hagyja figyelmen kívül a fejében megszólaló vészcsengőket.
  • Nézze meg azokat a cégeket, akik már nyertek vagy neveztek. Bizonyára azt szeretné, ha cége más, nagy cégekkel együtt lenne szerepelne. Ez nem jelenti azt, hogy mindegyik céget ismerni fogja, de néhányat be kell tudnia azonosítani.

A cégem lábjegyzete: amikor időnk engedi, jelentkezünk hiteles díjakra. Azonban nem fogunk fizetni értük. Nem vetem meg azokat a cégtulajdonosokat, akik minden szembejövő díjra jelentkeznek, azonban a legjobb tanács, amit adhatok nekik, hogy találják meg azt az utat, ami értelmet ad az egésznek. Végtére is, meg kell különböztetnünk magunkat, hogy cégünk növekedni tudjon. Ne felejtsünk el nyitott szemmel járni. Manapság, a siker gyakran az átláthatóság függvénye, és megkapni egy díjat valamiért, amit el sem ért, nem kecsegtet hosszútávú kilátásokkal sem Ön, sem pedig ügyfelei számára.

Így olvasson!

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény
A témában megjelent írásaink:

Tallózó

Könyvajánló

Gyakorlati példák

Véleményünk szerint

Ossza meg másokkal is!