Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

Minden, amit a Google algoritmusáról tudni lehet és kell

Vitathatatlan, hogy manapság a Google a legismertebb és legnépszerűbb internetes keresőmotor. Számtalan weboldal manapság már bizonyos szinten függ attól, hogy adott kulcsszavakra hányadik helyet foglalja el a Google kereső találati listájában. Miért is van ez így? Mi a Google célja ezzel? Milyen segítségünk van mégis a témában? Az itt röviden bemutatásra kerülő cikkek – többek között – ezen kérdésekre kísérelnek meg választ adni.

Vitathatatlan, hogy manapság a Google a legismertebb és legnépszerűbb internetes keresőmotor. Számtalan weboldal manapság már bizonyos szinten függ attól, hogy adott kulcsszavakra hányadik helyet foglalja el a Google kereső találati listájában. A speciális algoritmus, melynek segítségével a Google rangsorolja az adott weboldalakat, időről időre változásokon esik át, amely érinthet egy céget pozitívan vagy éppen negatívan. Az algoritmus nem ismert teljes valójában, így, bár egész iparág épült a Google keresőmotorjának megismerésére (SEO – keresőoptimalizálás), 100%-ig biztosra nem tudunk menni ezen a téren.

 

Miért is van ez így? Mi a Google célja ezzel? Milyen segítségünk van mégis a témában? Az itt röviden bemutatásra kerülő cikkek – többek között – ezen kérdésekre kísérelnek meg választ adni.

1) A keresőmotorok és a SEO története

A keresőoptimalizálás története egyidős a legelső kereső megjelenésével, tehát az Archie Search-el kezdődött 1990-ben, majd a rákövetkező években számos új keresőmotor is megjelent. 1996-ban Larry Page és Sergei Brin elkezdett egy projekten dolgozni, ami az 1998-ban elstartolt Google-be torkollott.
https://www.tellmeyourgoal.com/the-history-of-search-engine-optimization/

 

2) A Google eddigi néhány fontosabb algoritmusa

A Google cég időről időre változtat a rangsorolási algoritmuson, azaz azon a besoroló rendszeren, amely adott kulcsszavak beírása esetén a weboldalakat a találati lista különböző helyeire rangsorolja. Ennek a célja, hogy a rendszer hatékonyabbá váljon és adott kulcsszavakra a lehető legrelevánsabb találatok jöjjenek fel a találati lista első helyein.

  • 2011 – Panda
  • 2012 – Penguin
  • 2013 – Hummingbird
  • 2014 – Pigeon
  • 2015 – Mobile, RankBrain
  • 2016 – Possum
  • 2017 – Fred

Néhány fontosabb algoritmus-változtatás az elmúlt évekből. Az ő esetükben lehet tudni, hogy mely tényezők kiküszöbölésére alkalmazták őket, ellenben a Googles sok esetben nem fed fel ennyi mindent az algoritmus-változtatásokról.
https://searchengineland.com/8-major-google-algorithm-updates-explained-282627

 

3) Hátrébb sorol a Google, pedig nem csináltál semmi rosszat?

Március 12-én a Google cég Twitteren közölt kijelentésében elismerte a legújabb Google algoritmus élesítését. A Google állítása szerint nem feltétlenül van baj azokkal az oldalakkal, amelyek ezen algoritmus változást követően hátrébb sorolódtak a találati listában és nincs is egy olyan eszköz, amivel ezt igazán ki tudnák javítani (azontúl, hogy értékes és releváns tartalmakat osztanak meg). A március 12-i algoritmus változtatás “inkább azon oldalakat jutalmazza, melyek eddig alulértékeltebbek voltak.”
https://searchengineland.com/google-confirms-core-search-ranking-algorithm-update-293961

Buyer persona – Művészet, vagy tudomány?

Könyvajánlónkban most egy átfogó, a Buyer Persona kialakítását és annak előnyeit, felhasználási lehetőségeit összefoglaló kötetet veszünk górcső alá.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Buyer Persona könyvajánló fejléc

4) Miért fedi homály az algoritmus egy jelentős részét?

Ha a Google teljesen felfedné algoritmusának titkát, azzal egy hatalmas lépéssel segítené hozzá versenytársait, hogy versenypozíciójukat vele szemben visszanyerjék. Ezenkívül, már most is sokan profitálnak abból, hogy az algoritmus ismert részeit kijátszva (néhol etikai szempontból megkérdőjelezhetően) minél előrébb kerülnek adott kulcsszavak beütésére a találati listában. Ha az algoritmus teljesen publikus lenne, valószínűleg sokkal több “kiskaput” tudnának sokan találni a helyezés javítására.
https://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2018/02/07/how-much-do-we-really-know-about-googles-ranking-algorithm/#3818bb7155bb

 

5) Keresőoptimalizálási Google irányelvek

A Google algoritmusát, habár nem ismerjük 100%-osan, tudhatjuk a főbb irányelveket, amelyet a Google ebben a 160 oldalas pdf dokumentumban publikált és időről időre frissíti. A legutóbbi frissítés 2019. májusában történt.
Tovább a publikációra

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

6) Hogy nézhet ki ez a gyakorlatban?

Jayson DeMers, a 4-es pontban említett cikk szerzője összeírt 101 olyan tippet, amely az ő és a szakma tapasztalatai alapján fejlesztik a weboldalak keresőoptimalizálással kapcsolatos tulajdonságait, paramétereit.
https://www.audiencebloom.com/101-ways-to-improve-your-websites-seo/

 

7) Kockázat a piaci szereplőknek

A Google algoritmusának változása, vagyis az, hogy adott weboldal egyik pillanatról a másikra hátrébb kerülhet a találati listában egy algoritmus-változtatásnak köszönhetően, manapság már jelentős üzleti kockázati tényező. Mintegy a kockázati szintek mérésének eszközeként is használják manapság a Rank Risk Indexet, amely, ha egy bizonyos szint fölé emelkedik az azt jelentheti, hogy változtatásra van szükségünk weboldalunknak.
https://www.rankranger.com/rank-risk-index

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!