Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

Ajándék vagy kedvezmény kupon?

A következőkben öt cikket ajánlunk olvasásra a promóciók világában való könnyebb eligazodáshoz. Azon belül is elsőként a formai és jogi feltételek szabályozókat körül járó írásokat mutatunk be, majd természetesen a fogyasztóvédelmi szempontok mellett a kupon konkrét létrehozásával kapcsolatos döntési pontokat, dilemmákat is érdemesnek tartjuk szemügyre venni.

1. Ajándékozási szokások és azok feltételei

Az alábbi cikkben megtalálható a válasz arra a kérdésre, ha egy társaság ingyenesen terméket ad át üzleti ajándékként/promóciós célból, akkor fog-e keletkezni áfa fizetési kötelezettsége az átadónak, illetve ezek alól milyen értékű termék és áruminta után nem jár semmilyen kötelezettsége? Bővebben az eredeti cikkben olvashatnak!
https://accace.hu/maganszemelynek-ajandekozna-ezekkel-az-adoterhekkel-kell-szamolnia-magyarorszagon-news-flash/

2. A fogyasztóvédelemről

Számtalan alkalommal találkozhatunk kedvezményekkel, akciókkal, melyekhez nem a megfelelő tájékoztatást kapjuk. Ha az ember nem figyel oda kellőképpen, váratlan meglepetések érhetik. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról cikket írt a fogyasztóvédelem. Ha érdekli, hogy mikre érdemes odafigyelni, akkor olvasson bele az alábbi cikkbe!
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/11

 

3. Kuponok és félreértések

Hazánkban az egyik elterjedt kedvezményes akcióforma a kupon, azonban számos félreértést okozhat, amikor a használatát bizonyos feltételekhez kötik. A már alapból kedvezményes termékekhez nem számítják be őket vagy csak nagyon ritkán, nem mindig teljesen érthető mely termékekre vonatkozik, amely számos nézeteltérést tud szülni. Ha Ön kíváncsi, hogy mire érdemes figyelni a vásárlókkal való konfliktus elkerülése érdekében akkor olvasson bele az alábbi cikkbe.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8072

Madarat tolláról, avagy hogyan döntsünk a mém-használatról

Jelen cikkünkben 5  közismert gyakorlati példán keresztül mutatjuk be a mém működését. Bár még nincs konkrét és pontos definíciója, a mém mégis egy jelenség, és ha megtanuljuk jól használni, akkor az egyik leghatékonyabb és legsikeresebb marketing eszközünkké válhat.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Madarat tolláról, avagy hogyan döntsünk a mém-használatról fejléc

4. A kedvezmény hátrányai, és azok kiküszöbölése

Elég gyakran használunk különféle szolgáltatásra, termékre akciókat, kedvezményeket, amivel ugyan megnövelhetjük ideiglenesen a forgalmunkat, arra azonban nem is gondolnánk, hogy ez negatív pszichológiai hatással is lehet a termékünkre, vagy akár a cégünk imázsára is. Ha szeretné megtudni, hogy melyek ezek a negatív hatások és hogyan lehet őket kiküszöbölni, akkor olvasson bele az alábbi cikkbe.
https://blog.hubspot.com/insiders/should-i-discount-my-product

 

5. Kuponok tervezése, kivitelezése

A kupon szó elsőre mindenkinek ismerősen hangzik, sokan használják, azonban az átlag ember bele se gondol, hogy mennyi döntést kell meghozni amíg egy kupon el is készül. Meg kell tervezni a koncepcióját, a típusát, hogy adott összegű kedvezményt adjon, vagy százalék alapút, hogy legyen-e több fajtája stb. Ha ön is szeretne kuponokat bevezetni a vállalkozásába, akkor érdemes elolvasnia az alábbi cikket, hogy milyen opciói is vannak.
https://www.chargebee.com/docs/coupons.html

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!