Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

5 cikk a USP adta versenyelőny megtalálásáról

Tallózónkban 5 darab olyan cikket gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek megérteni magának a USP-nek a fogalmát, illetve bebizonyítják, hogy a digitális korszakban is megállja a helyét. Szerintünk hasznosnak bizonyulhatnak kereskedők és e-kereskedők számára is, kik, bár egyelőre nem rendelkeznek saját gyártású termékkel, meg tudják majd alapozni tulajdon, egyedi versenyelőnyüket.

usp-tallozo

E heti témánk a USP (Unique Selling Proposition). Magyarul a tankönyvek egyedi terméktulajdonságnak fordítják, de  a kifejezés ennél jóval többet takar. 

1) Mi az a USP, és megléte miért elengedhetetlen egy vállalkozás számára?

Egy-egy fogalom esetében mindig érdemes körbejárni azt, hogyan alakult ki az eredeti verzió, illetve az idők során bekövetkezett változtatások hogyan alakították át mindezt. A következő cikk segít megérteni a USP fogalmát, jelentőségét, és megmutatja, hogyan érdemes belekezdeni annak megalkotásába.

https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/unique-selling-proposition-usp

usp tallózó 1

A kép forrása: https://pixabay.com/

2) Mit tehet, ha nem érzi egyedinek vállalkozását?

Ha az első írás nem adott elég inspirációt a USP meghatározásához, akkor a Fizzle cikke biztosan segíteni fog, hiszen végigjárja a marketing területeit, és végigveszi, hogyan lehet például a design, vagy a személyes hang és tartalom segítségével kitűnni a versenyből.

https://fizzle.co/sparkline/unique-selling-proposition

usp tallózó 2

A kép forrása: https://pixabay.com/

3) 32 inspiráló példa a USP meghatározásához

Az Optinmonster cikke 32 inspiráló példát mutat be arról, hogy más vállalkozások milyen USP-t alkottak maguknak. Itt nemcsak a USP, hanem maga a termék, a célcsoport, és az értékajánlatok is bemutatásra kerülnek, így szolgálva kiváló például akár saját vállalkozásunk számára is, ha saját USP megalkotására adnánk a fejünket.

https://optinmonster.com/32-value-propositions-that-are-impossible-to-resist/

usp tallózó 3

A kép forrása: https://pixabay.com/

5 téves fogyasztói pszichológia alaptétel

Fordításunkban egy olyan cikket ajánlunk olvasásra, mely górcső alá vesz néhány, a fogyasztói pszichológia témájában alapigazságnak hitt tételt, és rámutat azok hibás voltára.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
5 téves fogyasztói pszichológia alaptétel fejléc

4) Hogyan kommunikáljuk egyedi terméktulajdonságunkat, vagyis a USP-t?

A vállalkozások életében gyakori hiba, hogy bár kifejlesztették a tökéletes terméket, megvan a legjobb webshop, és minden a célcsoport kívánalmai és igényei szerint működik, az adott cég mégsem bizonyul elég sikeresnek. Vajon miért van ez? Talán mert hiányos a kommunikációjuk? Ezen cikk megmutatja azt, hogy melyek azok a kommunikációs formák, amiket hajlamosak vagyunk összetéveszteni a USP-vel, illetve azt, hogyan fogalmazzuk meg helyesen a saját USP-nket.

https://conversionxl.com/blog/value-proposition-examples-how-to-create/

usp tallózó 4

A kép forrása: https://pixabay.com/

5) Az értékajánlat és a felhasználói élmény szerelemgyermeke

A Wordstream cikkében az értékajánlatok kommunikációjára láthatunk néhány példát. Fontos, hogy nemcsak az értékeket mutatja be, hanem azt is, hogyan lehet ezeket prezentálni a felhasználóknak, és hogyan lehet őket végigvezetni egy weboldal vagy applikáció használata során. Röviden összefoglalva: 7 példát olvashatnak arról, hogyan lehet az értékajánlatokat integrálni a felhasználói útvonalba.

https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/04/27/value-proposition-examples

usp tallózó 5

A kép forrása: https://pixabay.com/

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!