Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Mi a fogyasztói identitás, és a reklámpszichológia hogyan használja fel azt a marketingben?  Miért reagálunk jobban bizonyos reklámokra? Miért hiszünk egyes kampányoknak jobban és vagyunk szinte rögvest hajlandóak vásárolni? Írásunkban ezt a témát járjuk körül.

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Miért reagálunk jobban bizonyos reklámokra? Miért hiszünk egyes kampányoknak jobban és vagyunk hajlandóak megvenni a reklámozott terméket vagy szolgáltatást? Miért várunk el különböző típusú marketing megközelítést és üzenetet egy borotva vásárlás előtt, mint amikor azt kell eldöntsük, melyik üdítőt vegyük meg? Mi is az a fogyasztói identitás, és a reklámpszichológia hogyan használja fel azt a marketingben? Írásunkban ezt a témát járjuk körül.

1) Kreativitás a reklámozásban: Mikor működik és mikor nem?

Tallózónk első cikke tisztázza, hogy mit jelent a reklámozásban a kreativitás és annak milyen típusai léteznek. Megvizsgálták, hogy különböző terméktípusoknál (pl. üdítők, higiéniai termékek stb.) hogyan teljesítettek a kreatív reklámok a kampányok során. Mennyire mást vártak el az emberek a különböző terméktípusoknál, valamint, hogy a kampány során a kreatívabb illetve kevésbé egyéni megközelítésű reklámok teljesítése hogyan változott a hetek során (mennyire változtak az eladási mutatók). Bár a tesztsorozatot 2013-ban végezték, az eredményei a mai kampányokra is igazak. Olvassa el, hogy tisztában legyen vele: mikor érdemes előállni egy kreatív ötlettel és mikor nem!

https://hbr.org/2013/06/creativity-in-advertising-when-it-works-and-when-it-doesnt

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://hbr.org/2013/06/creativity-in-advertising-when-it-works-and-when-it-doesnt

2) A reklámozás pszichológiája

Ki gondolná, hogy akár a legapróbb részletek is mennyire befolyásolhatják a reklám fogadtatását? A cikk felsorol 27 trükköt, amelyek rengeteget segíthetnek egy kampány sikerében. Kezdve az olyan apróságoktól, hogy milyen vonalvastagságú legyen a szöveg, egészen odáig, hogy a honlap nyitóképén a néző szemébe vagy a fő üzenet felé nézzen-e a fotón az ember. Magyarázatokkal tarkított, elgondolkodtató taktikák a képi, szöveges és elrendezésbeli megjelenítéssel kapcsolatban. Olvassa el, hogy a cikk milyen pozitív, illetve negatív példákkal illusztrálja az egyes taktikákat!

https://www.nickkolenda.com/advertising-psychology/

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://www.nickkolenda.com/advertising-psychology/

3) Emlékezz, hogy vásárolj és vásárolj, hogy emlékezz, avagy hogyan érik el a hirdetők, hogy emlékezzünk reklámjaikra?

A társadalmi identitásunk – egy-egy adott reklám tekintetében – képes meghatározni ösztönös reakciónkat, melyet a marketingesek előszeretettel aknáznak ki. Vajon miért emlékezünk jobban és érezzük hihetőbbnek azon reklámokat, amelyeket éppen a mi társadalmi identitásunk figyelembevételével terveztek? Miért fontos a sztereotípiák felállítását már a kreatív tervezés fázisában elkezdeni? Olvassa el, hogy milyen eszközökkel lehet emlékezetes kampányokat készíteni!

https://www.psychologytoday.com/us/blog/memory-medic/201402/how-advertisers-get-you-remember-ads

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

5 téves fogyasztói pszichológia alaptétel

Fordításunkban egy olyan cikket ajánlunk olvasásra, mely górcső alá vesz néhány, a fogyasztói pszichológia témájában alapigazságnak hitt tételt, és rámutat azok hibás voltára.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
5 téves fogyasztói pszichológia alaptétel fejléc

4) A pontosság mint fontosság, avagy a fogyasztói identitás kezelése a digitális térben

A vásárlók személyiségének a digitális térben való felmérése és jellemzése számos kérdést felvet. Többek között azt, hogy vajon mennyiben tudjuk felmérni a valós személy identitását és mennyiben csak annak a virtuális térben kifejezett részhalmazát. Vajon hogyan lehet összekötni ugyanazon személy különböző területeken kifejezett virtuális jelenlétét (e-mail, fórumokon regisztrált avatarjai, közösségi felületek profiljai)? A profilozás és a mesterséges intelligencia alkalmazása persze segítségünkre lehet a folyamatokban, de vajon hogyan tudjuk ellenőrizni eredményeink igazságtartalmát? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ tallózónk következő cikke!

https://throtle.io/managing-consumer-identity-in-a-digital-world-ensuring-accuracy-over-everything/

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://throtle.io/managing-consumer-identity-in-a-digital-world-ensuring-accuracy-over-everything/

5) Az örökzöld japán webdesign

Tallózónk utolsó cikke bemutatja, hogy egy tőlünk nagyon különböző kultúrában mennyire más a fogyasztók elvárása a márkák online és offline megjelenéseivel kapcsolatban. A cikk bemutatja ennek a különbségnek a kulturális történetét, és néhány nemzetközi márka amerikai és japán megjelenésének különbségén keresztül megmagyarázza az okokat. A marketing szakembernek alkalomadtán bizony kell elvonatkoztatnia az eddig tanultaktól, illetve maguktól a nemzetközi trendektől, hogyha a célközönség (mikro)kulturális közege mindezt megkívánja. A cikk jól érzékelteti, hogy a kulturális különbségek mennyire befolyásolják a kampányt befogadó közönség reakcióit. Olvassa el, hogy a japánok miért kedvelik a zsúfoltságot!

https://info.moravia.com/blog/why-japanese-web-design-is-still-the-way-it-is

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Kép forrása: https://info.moravia.com/blog/why-japanese-web-design-is-still-the-way-it-is

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!