Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Mi a fogyasztói identitás, és a reklámpszichológia hogyan használja fel azt a marketingben?  Miért reagálunk jobban bizonyos reklámokra? Miért hiszünk egyes kampányoknak jobban és vagyunk szinte rögvest hajlandóak vásárolni? Írásunkban ezt a témát járjuk körül.

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Miért reagálunk jobban bizonyos reklámokra? Miért hiszünk egyes kampányoknak jobban és vagyunk hajlandóak megvenni a reklámozott terméket vagy szolgáltatást? Miért várunk el különböző típusú marketing megközelítést és üzenetet egy borotva vásárlás előtt, mint amikor azt kell eldöntsük, melyik üdítőt vegyük meg? Mi is az a fogyasztói identitás, és a reklámpszichológia hogyan használja fel azt a marketingben? Írásunkban ezt a témát járjuk körül.

1) Kreativitás a reklámozásban: Mikor működik és mikor nem?

Tallózónk első cikke tisztázza, hogy mit jelent a reklámozásban a kreativitás és annak milyen típusai léteznek. Megvizsgálták, hogy különböző terméktípusoknál (pl. üdítők, higiéniai termékek stb.) hogyan teljesítettek a kreatív reklámok a kampányok során. Mennyire mást vártak el az emberek a különböző terméktípusoknál, valamint, hogy a kampány során a kreatívabb illetve kevésbé egyéni megközelítésű reklámok teljesítése hogyan változott a hetek során (mennyire változtak az eladási mutatók). Bár a tesztsorozatot 2013-ban végezték, az eredményei a mai kampányokra is igazak. Olvassa el, hogy tisztában legyen vele: mikor érdemes előállni egy kreatív ötlettel és mikor nem!

https://hbr.org/2013/06/creativity-in-advertising-when-it-works-and-when-it-doesnt

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://hbr.org/2013/06/creativity-in-advertising-when-it-works-and-when-it-doesnt

2) A reklámozás pszichológiája

Ki gondolná, hogy akár a legapróbb részletek is mennyire befolyásolhatják a reklám fogadtatását? A cikk felsorol 27 trükköt, amelyek rengeteget segíthetnek egy kampány sikerében. Kezdve az olyan apróságoktól, hogy milyen vonalvastagságú legyen a szöveg, egészen odáig, hogy a honlap nyitóképén a néző szemébe vagy a fő üzenet felé nézzen-e a fotón az ember. Magyarázatokkal tarkított, elgondolkodtató taktikák a képi, szöveges és elrendezésbeli megjelenítéssel kapcsolatban. Olvassa el, hogy a cikk milyen pozitív, illetve negatív példákkal illusztrálja az egyes taktikákat!

https://www.nickkolenda.com/advertising-psychology/

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://www.nickkolenda.com/advertising-psychology/

3) Emlékezz, hogy vásárolj és vásárolj, hogy emlékezz, avagy hogyan érik el a hirdetők, hogy emlékezzünk reklámjaikra?

A társadalmi identitásunk – egy-egy adott reklám tekintetében – képes meghatározni ösztönös reakciónkat, melyet a marketingesek előszeretettel aknáznak ki. Vajon miért emlékezünk jobban és érezzük hihetőbbnek azon reklámokat, amelyeket éppen a mi társadalmi identitásunk figyelembevételével terveztek? Miért fontos a sztereotípiák felállítását már a kreatív tervezés fázisában elkezdeni? Olvassa el, hogy milyen eszközökkel lehet emlékezetes kampányokat készíteni!

https://www.psychologytoday.com/us/blog/memory-medic/201402/how-advertisers-get-you-remember-ads

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Google Analytics elmélet és gyakorlat az alapoktól

Egy cég értékajánlata egy stratégia mentén meghatározott állítás, mely definiálja annak egyedi értékajánlatát (Unique Selling Point). Ám egy cég összes értékajánlatát belesűríteni egyetlen ajánlatba - embert próbáló feladat. Jelen cikkünkben ezért néhány olyan lényegi kérdést tettünk fel, melyeket cégének mindenképp meg kell fontolnia, mielőtt kőbe vésné tulajdon értékajánlatát.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Google analytics könyv

4) A pontosság mint fontosság, avagy a fogyasztói identitás kezelése a digitális térben

A vásárlók személyiségének a digitális térben való felmérése és jellemzése számos kérdést felvet. Többek között azt, hogy vajon mennyiben tudjuk felmérni a valós személy identitását és mennyiben csak annak a virtuális térben kifejezett részhalmazát. Vajon hogyan lehet összekötni ugyanazon személy különböző területeken kifejezett virtuális jelenlétét (e-mail, fórumokon regisztrált avatarjai, közösségi felületek profiljai)? A profilozás és a mesterséges intelligencia alkalmazása persze segítségünkre lehet a folyamatokban, de vajon hogyan tudjuk ellenőrizni eredményeink igazságtartalmát? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ tallózónk következő cikke!

https://throtle.io/managing-consumer-identity-in-a-digital-world-ensuring-accuracy-over-everything/

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

A kép forrása: https://throtle.io/managing-consumer-identity-in-a-digital-world-ensuring-accuracy-over-everything/

5) Az örökzöld japán webdesign

Tallózónk utolsó cikke bemutatja, hogy egy tőlünk nagyon különböző kultúrában mennyire más a fogyasztók elvárása a márkák online és offline megjelenéseivel kapcsolatban. A cikk bemutatja ennek a különbségnek a kulturális történetét, és néhány nemzetközi márka amerikai és japán megjelenésének különbségén keresztül megmagyarázza az okokat. A marketing szakembernek alkalomadtán bizony kell elvonatkoztatnia az eddig tanultaktól, illetve maguktól a nemzetközi trendektől, hogyha a célközönség (mikro)kulturális közege mindezt megkívánja. A cikk jól érzékelteti, hogy a kulturális különbségek mennyire befolyásolják a kampányt befogadó közönség reakcióit. Olvassa el, hogy a japánok miért kedvelik a zsúfoltságot!

https://info.moravia.com/blog/why-japanese-web-design-is-still-the-way-it-is

5 fontos cikk a fogyasztói identitásról és a reklámpszichológiáról

Kép forrása: https://info.moravia.com/blog/why-japanese-web-design-is-still-the-way-it-is

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!