Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

5 marketing trükk a célközönség eléréséhez

E heti fordításunkban 5 olyan marketing trükköt fogunk bemutatni, melyek segítségünkre lehetnek célközönségünk elérésében.

5 marketing trükk a célközönség eléréséhez

Az eredeti cikket írta: Ali Mirza

A marketing nem úgy működik, mint egy varázspálca. Fő célja, hogy az üzleti tevékenysége során létrehozott javakat a megfelelő ügyfelekkel kösse össze. Nincs olyan előre gyártott, mindenre ráhúzható marketing stratégia, ami minden esetben meghozza a várva várt eredményt. Egy valamire való stratégia a célközönség megértésére koncentrál, észben tartja, hogy mit szeretnének az ügyfelek, és meghatározza azokat a csatornákat, melyeket a marketingkommunikáció során leginkább használni érdemes.

Tetszik, vagy sem, a közösségi média úgy tűnik, hogy marad, és ebben a pillanatban is formálja, alakítja a vállalkozások és az ügyfelek közti interakció milyenségét. A szerző dallasi cégvezetőként az alábbi öt fogást használja célközönsége eléréséhez:

1. Személyes márkaépítés

Miután magától értetődő a márkaépítés fontossága, látnunk kell, hogy ez személyes szinten is ugyanolyan jelentős. Jelenleg a LinkedIn nagyszerű hely ahhoz, hogy kidolgozza személyes márkáját. A Pew Research Center kutatása szerint a főiskolai végzettségű amerikaiak 50%-át, valamint a viszonylag magasabb jövedelmű háztartásokból származóakat vonzza a professzionális közösségi oldal.

Ha évek óta nem frissítette LinkedIn profilját, itt az ideje, hogy most megtegye. Ezután használja a LinkedIn-t iparága vezéregyéniségeivel és jelentős szereplőivel való kapcsolatépítésre. Legyen proaktív: osszon meg tartalmakat és szóljon hozzá más iparági szereplők által közzétett posztokhoz.

A LinkedIn a jövőbeli ügyfelekhez és partnerekhez való kapcsolódáshoz is hatékony eszköz. A LinkedIn beépített keresőjével megtalálhatja célcsoportját is, és kapcsolódási kéréseket küldhet nekik. Ne csak várja, hogy az emberek hozzáadják Önt saját kapcsolati hálójukhoz. Lásson neki, és alakítsa ki azt a csoportot, akikkel igazán kapcsolatba szeretne lépni – és persze győződjön meg róla, hogy LinkedIn profilja mindig a legfrissebb információkat tartalmazza.

Buyer persona – Művészet, vagy tudomány?

Könyvajánlónkban most egy átfogó, a Buyer Persona kialakítását és annak előnyeit, felhasználási lehetőségeit összefoglaló kötetet veszünk górcső alá.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Buyer persona könyvajánló fejléc

2. Online közösségek

A fent említett Pew Research Center-felmérés szerint az amerikai felnőttek 68 százaléka Facebook felhasználó, és napi szinten nagyjából háromnegyed órát töltenek el a Facebook-on. Így nem engedheti meg magának, hogy a Facebook-ot, mint lehetséges csatornát, figyelmen kívül hagyja 2018-ban. A Facebook csoportok nem újkeletűek, de sokkal fontosabbak, mint valaha.

A Facebook csoportok nagyszerű felületet nyújthatnak az érdeklődési körének megfelelő téma köré szerveződő közösség építéséhez. Például egy helyi fitness vállalkozás létrehozhat egy egészséges életmóddal és szabadidős tevékenységekkel foglalkozó csoportot. Ha már kész a csoport, fókuszáljon az oktatásra és a közösség bizalmának elnyerésére – nem pedig egy termék vagy szolgáltatás értékesítésére. Az emberek szívesen vásárolnak olyasvalakitől, akihez szeretettel és bizalommal fordulhatnak. E bizalom elnyerésének egyik módja, hogy ingyenesen elérhetővé teszünk különféle forrásokat a Facebook csoport tagjai számára, például e-book-okat, PDF-eket vagy minikurzusokat. Ezt követően dolgozzon ki egy folyamatot, mely során az ingyenes lehetőségektől a csoport tagjai eljuthatnak a fizetős ajánlatokig. Például ha valaki letölti az “Egészséges étkezés fiatal felnőttek számára” e-book-ot ingyen, a könyv végén személyi edzésről, esetleg egyéb kapcsolódó termékekről kaphat ajánlatot.

3. Okos befektetőnek lenni

A 4C Insights adatai szerint a Facebook és Instagram hirdetésekre fordított összeg 2017 harmadik negyedévben 27%-kal és 55%-kal nőtt negyedéves összehasonlításban. Összességében a teljes évi social média ráfordítás 129%-kal nőtt az előző évhez képest, a negyedév pedig 31%-kal növekedett.

Ez azt jelenti, hogy a hirdetések még mindig nem drágák. Használjon olyan eszközöket, mint az AdEspresso vagy a Qwaya, hogy az iparágában leginkább megfelelő hirdetésekből is inspirálódjon. Bizonyosodjon meg arról, hogy a célcsoportjának megfelelő felületet használja. A korábban említett Pew Research Center kutatása szerint a Facebook-ot az amerikai felnőttek többsége demográfiai csoportok széles skáláján használja, míg az Instagram és a Snapchat leginkább a 18-24 év közötti korosztály körében népszerű.

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

4. Mesélje el történetét videón

A videó mindent letarol. Igazából az internetezők egyharmada nézett tavaly valamilyen live-stream videós tartalmat a GlobalWebIndex adatai szerint – ez 20%-os növekedés az előző évhez képest. 2018-ban a videó a sztár. Ha nem hiszi, vessen egy pillantást Facebook vagy LinkedIn hírfolyamára.

Készítsen rövid videókat, hogy megoszthassa ügyfelei ajánlásait, történeteit, életvezetési és üzleti tanácsait. Hitelesen. Nem kell hozzá különösebb felszerelés, egy okostelefon éppen megfelelő lesz. Bizonyosodjon meg arról, hogy a videós tartalom az üzlete iránt érdeklődők nyelvét beszéli, és igényeikre válaszol.

5. Munkavállalók mint a márka nagykövetei

Munkavállalói a legfontosabb eszközei. Legtöbbjük eleve jelen van a közösségi médiában, miért ne ösztönözné őket, hogy legyenek a márka nagykövetei? Támogassa őket ilyen jellegű közösségi média jelenlétükben, és honorálja erőfeszítéseiket és eredményeiket.

Egy emberközpontú vállalkozás ügyfelei és partnerei számára is vonzóbb. Így ötleteljen csapatával, hogyan jelenik, jelenne meg a márka és annak értékei, üzleti pozíciója a közösségi médiában. Mit tudnának tenni, hogy részesei legyenek ennek? Természetesen szükség lesz egy social media policy-re is, hogy mindenki ugyanazt a márkához fűződő identitást képviselje, és hasonló típusú üzenetekben kommunikáljon.

Úgy tűnhet, a marketing rengeteg munkával jár, de ne aggódjon. Válasszon egyet a fenti ajánlatok közül, és próbálja ki mihamarabb. Ha tesszük a dolgunk és következetesek maradunk, a csoda megtörténik.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!