Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

7 tipp, hogy feltüzeld a marketinged azzal, hogy eredeti vagy

A marketing szakemberek régóta gondolkoznak azon, hogy hogyan lehet felgyorsítani ezt a folyamatot? Hogyan lehet mélyebben bevonni az ügyfeleket, úgy, hogy majd büszkén kiabálják a márkád nevét a háztetőkről? E heti fordításunkban erre találhatnak hasznos tippeket olvasóink!

7 tipp

Az eredeti cikket írta: Stephen Dupont

Akár valamelyik termék vásárlását, szolgáltatása igénybevételét, adományozást, vagy egy jelölt szavazását kéri, el kell fogadni, hogy a fogyasztók nem szereti ha piacra dobják őket.  A legtöbb márka esetében a kapcsolat az, amit a fogyasztók valóban akarnak – még ha nem is veszik észre ezt. Ha a fogyasztó olyan áldozatokat hoz, amelyek a pénzügyi,  fizikai (idő) vagy érzelmi erőforrásait egy termékre vagy valamely célra áldozza, akkor többet akarnak, mint egy egyszerű tranzakció. Olyan élményt akarnak, amely hozzátesz valamit a hektikus életéhez.

Más módon fogalmazva: nem akarnak csak barátok lenni. Szeretnének lelkes rajongók lenni a márkák számára olyan kategóriákban, amelyek meghatározzák az életüket – legyen szó WC-papírról, horgászcsónakról vagy jótékonysági ügyről, amiben hisznek.

Ennek oka az, hogy amikor olyan márkát találnak, amelyben megbízhatnak, az sokkal könnyebbé és élvezetesebbé teszi az életüket – a termék vagy szolgáltatás (például étterem vagy golflabda) kutatására és kiválasztására fordított idő drámai csökkentésétől, a tapasztalat vagy élmény családdal vagy barátokkal való megosztásáig.

Onnan tudod, hogy egy márkának sikerült ezt elérnie, amikor egy munkatárs, barát vagy családtag bevonja a márkát személyi identitásába olyan kijelentésekkel, mint például:

– Fordos vagyok.

– Coke, nem Pepsi.

„Skol Vikings!”

A marketingszakemberek régóta gondolkoznak azon, hogy hogyan lehet felgyorsítani ezt a folyamatot? Hogyan lehet mélyebben bevonni az ügyfeleket, úgy, hogy majd büszkén kiabálják a márkád nevét a háztetőkről?

A válasz a hitelességben rejlik.

A hitelesség az a titkos szósz, amely elválasztja az ügyleti tapasztalatokat – érzelmi kapcsolatok nélküli termékért vagy szolgáltatásért cserébe pénzt – a kapcsolati élménytől. Ez az, ami által az ügyfeleket oktatni fogja a márka. Tapasztalataim alapján összeírtam hét tippet arról, hogyan adhat nagyobb hitelességet a márkája marketing erőfeszítéseihez, és hogy gyorsíthatjuk fel az erős kapcsolatok kiépítését az ügyfelekkel.

A fogyasztói szokások fejlődése a digitális korban

Vajon hogyan jutottunk el az “ódivatú” vásárlási világtól a mai digitális kor nyújtotta vásárlási élményekig? És ami még fontosabb, hova tartunk? Hogy lehet, hogy mindössze 10 év leforgása alatt egy lineáris, kiskereskedelmi célú modellből elérkeztünk egy ún. ismétlődő, digitális központú vásárlói magatartás modellhez? Jelen fordítás cikkünk többek között ezt a témát járja körbe.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
A fogyasztói szokások fejlődése a digitális korban fejléc
  1. Határozza meg a márka hitelességét.
    A felszínről tudjuk, hogy a hitelesség szó az őszinteséget, az igazságot és az átláthatóságot jelenti. De mit jelent ez valójában a márkája számára? Íme egy javaslat: Hozza össze a célcsoportokat, és kérje meg őket, hogy szemléltessék, nekik mit jelent az adott márka, illetve mit nem. Tegyen fel kérdéseket, például: Hogyan működik a márkánk? Milyen szavakat akarunk, és nem akarunk, hogy az ügyfelek használjanak a márkánk leírására? Mennyire hatékonyan oldja meg a márkánk az ügyfeleink problémáit? Ha márkánk nem képes eleget tenni az ígéretének, hogyan tudjuk ezt az ígéretet mégis az ügyfélnek valamilyen módon teljesíteni? Ezen gyakorlat alapján készítsen iránymutatásokat, amely meghatározza, hogy milyen lesz a hiteles élmény a márkád és az ügyfelek számára. Erre visszautalhat a jövőben bármikor.
  2. Osszon meg a történeteket.
    Mielőtt milliókat fektetne a következő brand kampányba, tegye ezt: Nyisson ügyfelei felé, és hallgassa meg történeteiket. Így van, vegye fel a telefont, és beszéljen velük. Vagy még jobb, ha találkoznak szemtől szemben, fórumokat, személyes beszélgetéseket, és egyéb szolgáltatásokat nyújtva számukra, hogy érezzék: A véleményük FONTOS. Olyan történeteket fog hallani, amelyeket még a világ legfényesebb CMO-ja sem tudna pótolni, és ami a legfontosabb: ezek a történetek valódiak. Amikor arra gondol, hogy ezt kitalálni sem lehetett volna jobban, akkor tudja, hogy nagy dolgok előtt áll. Az ilyen történetek azok, amelyek táplálják a tüzet a brandben.
  3. Keresse a beszélgetés lehetőségeit
    Minden stabil kapcsolat titka az erős, kétoldalú kommunikáció. Ezzel mindenki tisztában van – ez a kulcsa egy sikeres házasságnak, a szülő gyermek kapcsolatok, és az életre szóló barátságoknak is. Sajnos elég sokszor tapasztalhatjuk azt a márkáknál, hogy elutasítják a valódi kommunikáció lehetőségét az ügyfeleikkel, és inkább egyoldalúan kommunikálnak. Fontolja meg egy – az ügyfelek és a szervezet emberei közötti -nyílt beszélgetésekre fenntartott platform kialakítását a cégnél.

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

  1. Tisztelje az ügyfeleit.
    Az egyik legjobb marketing innovációt, amit láttam, az egyik ügyfelem kezdeményezte, aki szoftvereket fejleszt könyvtárosok számára. Évente egyszer elhívott több száz könyvtárost a székhelyére, állva az utazás költségeit, hogy tanuljon tőlük, és megtudja, hogy tudná könnyebbé tenni az életüket. Megdöbbentő volt látni, hogy mennyire tiszteli az ügyfeleit ez a szervezet, és hogy tényleg azoknak az embereknek a véleményére kíváncsi akik használni fogják a termékét.
  2. Edukáljuk az ügyfeleinket.
    Bizonyára nagyon nehéz nem rögtön a közepébe vágni, és eladni a termékünk, de higgyék el nekem, a márkánk sokkal jobban fog működni, ha előtte megtanítjuk a potenciális ügyfeleinket jó döntést hozni. Ha elvállalja a hosszabb, de hatékonyabb utat, és kiépíti a bizalmat a fogyasztókkal, akkor azok nagyon hamar elkötelezett ügyfelekké fognak válni.
  3. Legyen érzelmes.
    Hagyja el a marketinges, vagy mérnöki nyelvezetet, rövidítéseket. Ne legyen morcos, mindig legyen kedves, nyitott, beszéljen tisztán a közönség számára, és közvetítse a cége érzelmeit.
  4. Álljon ki azért, amiben hisz!
    Minden brandnek megvan a maga napja. Ez az a nap, amikor történik valami, és az egész világ a brandünk következő lépését figyeli. A hitelesség a hihetőségre épül. Ha nem tudja, hogy a márkája miként áll bizonyos kérdésekben, kulturális eseményekben vagy mozgalmakban, akkor itt az idő ezt megfogalmazni, és kiállni azért, amiben hisz.

Vélt felfedezni valamiféle mintát ezekben a javaslatokban? A mai digitális alapú, „big data” által irányított világban egyszerű adatot gyűjteni, hogy támogassuk a marketing erőfeszítéseinket. Amit nehéz kérni (betekintést, segítséget, hozzájárulást) és elkötelezettséget vállalni az emberi kapcsolatok kiépítése iránt. Mégis a valódi emberekkel való interakció során találjuk meg azt a hitelességet, amelyre szükségünk van a brandünk tüzének táplálására és az ügyfelek bevonzására.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!