Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

A digitális marketing története és fejlődése

Egy olyan világban, ahol több mint 170 millió ember rendszeresen használ közösségi médiát, várhatóan a legtöbb szakember ismeri legalább a digitális marketing alapelveit. E heti fordításunk az évek alatt történt eseményeket és fontosabb fordulópontokat mutatja be, ismerteti meg az olvasóival.

Marketing történet fejléc

Az eredeti cikket írta: Avantika Monnappa

Talán úgy lehetne egyszerűen megfogalmazni: a digitális marketing a termékek reklámozása az interneten vagy bármilyen elektronikus médián keresztül. A Digitális Marketing Intézet szerint “a digitális marketing a digitális csatornák használata termékek és szolgáltatások reklámozására vagy forgalmazására a célzott fogyasztók és vállalkozások számára”.

Az emberek napi szinten fogyasztanak digitális tartalmat. A közeljövőben meg fognak szűnni a hagyományos marketing platformok, és a helyüket a digitális marketing platformok fogják átvenni. A digitális marketingnek számos előnye van. A hagyományos marketinggel ellentétben a digitális marketinget többen megengedhetik maguknak.

Rövidebb idő alatt érhet el nagyobb közönséget. A technológiai fejlődés a tradicionális marketing ügynökségek ügyfélkörének jelentős romlását eredményezte. Az emberek a táblagépekre, telefonokra és számítógépekre költöztek, amelyek azok a területek, ahol a digitális marketingszakemberek vezetik a versenyt.

Marketing történet spirál

A digitális marketing kifejezést először az 1990-es években használták. A digitális korszak az internet megjelenésével és a Web 1.0 platform fejlesztésével kezdődött. A Web 1.0 platform lehetővé tette a felhasználók számára, hogy megtalálják a kívánt információkat, de nem tette lehetővé, hogy ezeket meg is osszák az interneten. Ebben az időben a marketing szakemberek bizonytalanok voltak, hogy működni fog-e a stratégiájuk, hiszen az internet még nagyon gyerekcipőben járt.

1993-ban elindult az első kattintható hirdetőfelület, amely után a HotWired vásárolt néhányat, hogy azon keresztül reklámozzanak. Ez a marketing digitális korszakába való áttérés kezdete. Ennek a fokozatos váltásnak köszönhetően az 1994-es év új technológiákkal bővítette a piacot. Ugyanebben az évben indult el a Yahoo. „Jerry útmutatója a világhálón” néven is ismert Jerry Jand, a Yahoo alapítója, az első évben több mint 1 millió találatot kapott. Ez nagymértékű változásokat váltott ki a digitális marketing térben, és ennek hatására a vállalatok elkezdték optimalizálni a keresőmotorjaikat, hogy feljebb legyenek a találati listán.. 1996-ban beindult néhány további keresőmotor és eszköz, például a HotBot, a LookSmart és az Alexa.

1998-ban született a Google. A Microsoft elindította az MSN keresőmotort, a Yahoo pedig piacra dobta a Yahoo internetes keresést. Két évvel később az internetbuborék felrobbant és az összes kisebb keresőmotor vagy elmaradt, vagy megsemmisült, így több hely maradt az üzleti óriások számára. A digitális marketing világban 2006-ban volt az első erősebb hullám, amikor a keresőmotorok forgalma egy hónap alatt kb. 6,4 milliárdra növekedett. Hogy ne maradjon le, a Microsoft háttérbe helyezte az MSN-t, és elindította az élő keresést, hogy versenyezzen a Yahoo-val és a Google-al.

Aztán jött a Web 2.0, ahol az emberek aktívabb résztvevővé váltak, nem pedig passzív felhasználók maradtak. A Web 2.0 lehetővé tette a felhasználók számára, hogy interakcióba lépjenek más felhasználókkal és vállalkozásokkal. Elkezdték „szuper információs autópályának” hívni az internetet. Ennek eredményeként az információáramlás volumene – beleértve a digitális marketingszakemberek által használt csatornákat is – sokrétűre nőtt, és 2004-re az internetes reklám és marketing csak az Egyesült Államokban mintegy 2,9 milliárd dollárt hozott.

Gyakorlati példák az egyedi értékajánlat megalkotására

Vajon mi teszi az Ön cégét különlegessé? Mi az egyedi értékajánlata? A vásárlók miért éppen az Ön vállalkozásától vegyenek a termékeket? Erre a kérdésre csak a USP (Unique Selling Proposition), vagyis az egyedi értékajánlat adhat megoldást. Egy érték, melyet a vásárló csakis az Ön vállalkozásától kaphat meg, a konkurensektől nem. És hogy ez milyen lehet? Mai cikkünket erre mutatunk példákat.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Gyakorlati példák az egyedi értékajánlat megalkotására fejléc

Hamarosan elkezdtek megjelenni a közösségi hálózatok. A MySpace volt az első közösségi hálózati webhely, amely után szorosan megjelent a Facebook. Sok vállalat rájött, hogy az újonnan felbukkanó webhelyek új lehetőségeket nyitnak a termékek és márkák piacra dobására. A vállalkozások számára is nagy mérföldkövet jelentettek a közösségi oldalak. Új erőforrásokra új megközelítésekre volt szükségük a márkáik népszerűsítéséhez, illetve ahhoz, hogy kitudják használni a közösségi média adottságait.

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

Az úgynevezett „sütik” újabb fontos mérföldkövek voltak a digitális marketing iparban. A hirdetők más módszereket kerestek a fiatal technológia kihasználására. Az egyik ilyen módszer az internet felhasználók böngészési szokásainak és használati szokásainak nyomon követése volt, hogy a promóciókat és a marketing fogásokat személyre tudják szabni. Az első sütit a felhasználói szokások rögzítésére tervezték. A süti használata az évek során megváltozott, és a sütik manapság arra vannak kódolva, hogy a marketingszakembereknek több féle lehetőséget tudjanak kínálni a szóban forgó felhasználói adatok gyűjtésére.

Mostanra a digitálisan forgalmazott termékek a nap 24 órájában elérhetőek a fogyasztók számára. A 2014-es évi Marketingtechblog statisztikái szerint a közösségi médiában való posztolás az elsődleges online tevékenység az Egyesült Államokban. Az átlagos amerikai naponta 37 percet tölt a közösségi médiában. A digitális marketingszakemberek 99% -a használja a Facebook-ot a piacon, 97% -uk a Twitter-t, 69% -uk a Pinterest-et és 59% -uk az Instagram-ot használja. A B2C marketingszakemberek 70% -a szerzett vásárlókat a Facebookon keresztül. A Twitter-felhasználók 67% -a sokkal nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyeket követnek a Twitteren. A luxusmárkák 83,8% -a jelen van a Pinteresten. A marketingszakemberek által használt első három közösségi hálózati oldal a LinkedIn, a Twitter és a Facebook.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!