Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

A digitális marketing története és fejlődése

Egy olyan világban, ahol több mint 170 millió ember rendszeresen használ közösségi médiát, várhatóan a legtöbb szakember ismeri legalább a digitális marketing alapelveit. E heti fordításunk az évek alatt történt eseményeket és fontosabb fordulópontokat mutatja be, ismerteti meg az olvasóival.

Marketing történet fejléc

Az eredeti cikket írta: Avantika Monnappa

Talán úgy lehetne egyszerűen megfogalmazni: a digitális marketing a termékek reklámozása az interneten vagy bármilyen elektronikus médián keresztül. A Digitális Marketing Intézet szerint “a digitális marketing a digitális csatornák használata termékek és szolgáltatások reklámozására vagy forgalmazására a célzott fogyasztók és vállalkozások számára”.

Az emberek napi szinten fogyasztanak digitális tartalmat. A közeljövőben meg fognak szűnni a hagyományos marketing platformok, és a helyüket a digitális marketing platformok fogják átvenni. A digitális marketingnek számos előnye van. A hagyományos marketinggel ellentétben a digitális marketinget többen megengedhetik maguknak.

Rövidebb idő alatt érhet el nagyobb közönséget. A technológiai fejlődés a tradicionális marketing ügynökségek ügyfélkörének jelentős romlását eredményezte. Az emberek a táblagépekre, telefonokra és számítógépekre költöztek, amelyek azok a területek, ahol a digitális marketingszakemberek vezetik a versenyt.

Marketing történet spirál

A digitális marketing kifejezést először az 1990-es években használták. A digitális korszak az internet megjelenésével és a Web 1.0 platform fejlesztésével kezdődött. A Web 1.0 platform lehetővé tette a felhasználók számára, hogy megtalálják a kívánt információkat, de nem tette lehetővé, hogy ezeket meg is osszák az interneten. Ebben az időben a marketing szakemberek bizonytalanok voltak, hogy működni fog-e a stratégiájuk, hiszen az internet még nagyon gyerekcipőben járt.

1993-ban elindult az első kattintható hirdetőfelület, amely után a HotWired vásárolt néhányat, hogy azon keresztül reklámozzanak. Ez a marketing digitális korszakába való áttérés kezdete. Ennek a fokozatos váltásnak köszönhetően az 1994-es év új technológiákkal bővítette a piacot. Ugyanebben az évben indult el a Yahoo. „Jerry útmutatója a világhálón” néven is ismert Jerry Jand, a Yahoo alapítója, az első évben több mint 1 millió találatot kapott. Ez nagymértékű változásokat váltott ki a digitális marketing térben, és ennek hatására a vállalatok elkezdték optimalizálni a keresőmotorjaikat, hogy feljebb legyenek a találati listán.. 1996-ban beindult néhány további keresőmotor és eszköz, például a HotBot, a LookSmart és az Alexa.

1998-ban született a Google. A Microsoft elindította az MSN keresőmotort, a Yahoo pedig piacra dobta a Yahoo internetes keresést. Két évvel később az internetbuborék felrobbant és az összes kisebb keresőmotor vagy elmaradt, vagy megsemmisült, így több hely maradt az üzleti óriások számára. A digitális marketing világban 2006-ban volt az első erősebb hullám, amikor a keresőmotorok forgalma egy hónap alatt kb. 6,4 milliárdra növekedett. Hogy ne maradjon le, a Microsoft háttérbe helyezte az MSN-t, és elindította az élő keresést, hogy versenyezzen a Yahoo-val és a Google-al.

Aztán jött a Web 2.0, ahol az emberek aktívabb résztvevővé váltak, nem pedig passzív felhasználók maradtak. A Web 2.0 lehetővé tette a felhasználók számára, hogy interakcióba lépjenek más felhasználókkal és vállalkozásokkal. Elkezdték „szuper információs autópályának” hívni az internetet. Ennek eredményeként az információáramlás volumene – beleértve a digitális marketingszakemberek által használt csatornákat is – sokrétűre nőtt, és 2004-re az internetes reklám és marketing csak az Egyesült Államokban mintegy 2,9 milliárd dollárt hozott.

Mi az a reklámpszichológia, és miért érdekli a fogyasztói identitás?

Egy cég értékajánlata egy stratégia mentén meghatározott állítás, mely definiálja annak egyedi értékajánlatát (Unique Selling Point). Ám egy cég összes értékajánlatát belesűríteni egyetlen ajánlatba - embert próbáló feladat. Jelen cikkünkben ezért néhány olyan lényegi kérdést tettünk fel, melyeket cégének mindenképp meg kell fontolnia, mielőtt kőbe vésné tulajdon értékajánlatát.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Old spice reklámkampány

Hamarosan elkezdtek megjelenni a közösségi hálózatok. A MySpace volt az első közösségi hálózati webhely, amely után szorosan megjelent a Facebook. Sok vállalat rájött, hogy az újonnan felbukkanó webhelyek új lehetőségeket nyitnak a termékek és márkák piacra dobására. A vállalkozások számára is nagy mérföldkövet jelentettek a közösségi oldalak. Új erőforrásokra új megközelítésekre volt szükségük a márkáik népszerűsítéséhez, illetve ahhoz, hogy kitudják használni a közösségi média adottságait.

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

Az úgynevezett „sütik” újabb fontos mérföldkövek voltak a digitális marketing iparban. A hirdetők más módszereket kerestek a fiatal technológia kihasználására. Az egyik ilyen módszer az internet felhasználók böngészési szokásainak és használati szokásainak nyomon követése volt, hogy a promóciókat és a marketing fogásokat személyre tudják szabni. Az első sütit a felhasználói szokások rögzítésére tervezték. A süti használata az évek során megváltozott, és a sütik manapság arra vannak kódolva, hogy a marketingszakembereknek több féle lehetőséget tudjanak kínálni a szóban forgó felhasználói adatok gyűjtésére.

Mostanra a digitálisan forgalmazott termékek a nap 24 órájában elérhetőek a fogyasztók számára. A 2014-es évi Marketingtechblog statisztikái szerint a közösségi médiában való posztolás az elsődleges online tevékenység az Egyesült Államokban. Az átlagos amerikai naponta 37 percet tölt a közösségi médiában. A digitális marketingszakemberek 99% -a használja a Facebook-ot a piacon, 97% -uk a Twitter-t, 69% -uk a Pinterest-et és 59% -uk az Instagram-ot használja. A B2C marketingszakemberek 70% -a szerzett vásárlókat a Facebookon keresztül. A Twitter-felhasználók 67% -a sokkal nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyeket követnek a Twitteren. A luxusmárkák 83,8% -a jelen van a Pinteresten. A marketingszakemberek által használt első három közösségi hálózati oldal a LinkedIn, a Twitter és a Facebook.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!