Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

A felhasználás élménye

Vajon a felhasználók hogyan olvasnak az interneten? Egy weboldalon vajon milyen formában érdemes megjeleníteni a különböző tartalmakat, hogy üzeneteink eljussanak a célközönséghez? E heti tallózó cikkünkből kiderül. Kattintson és olvassa el!

Tallózó UX

1) Ahogyan az emberek olvasnak az interneten

Régóta foglalkoztatja a kérdés, vajon a felhasználók hogyan olvasnak az interneten? Szeretné tudni, hogy weboldalán milyen formában érdemes megjeleníteni a tartalmakat, hogy üzenetei eljussanak a célközönséghez? A Nielsen Norman Group kutatásai azt mutatják, hogy az emberek túlnyomó része nem olvassa el szóról szóra a weboldalak tartalmát, sokkal inkább szkenneli azokat, kiemelve egy-egy szót, vagy mondatot.

Ha érdekli, hogy miként teheti szkennelhetővé weboldalának tartalmát, illetve hogyan válhat hitelessé a felhasználók szemében, olvassa el az alábbi cikket, amelyben konkrét példát is talál a tartalmak használható megjelenítésére.

https://www.nngroup.com/articles/how-users-read-on-the-web/

Tallózó UX

2) Vajon mennyit olvasnak a felhasználók?

Érdekli, hogy a felhasználók hány %-a tölt kevesebb, mint 4 másodpercet egy oldalon? Szeretné megtudni, hogy a látogatók hány %-a olvassa el valójában a weboldalán található szövegeket? Az alábbi cikkben egy olyan kutatásról olvashat, ahol 25 felhasználó internet böngészési szokásait rögzítették, hogy minél több információt megtudjanak arról, hogyan is használják a weboldalakat. A kutatás különlegességét az adja, hogy közben a résztvevőknek semmilyen extra feladatot nem kellett végezniük.

https://www.nngroup.com/articles/how-little-do-users-read/

Tallózó UX

3) Útmutató, hogyan végezzen felhasználói élmény kutatást

Vajon az Ön ügyfelei, vásárlói milyen élményekkel gazdagodnak, amikor találkoznak a cégével, termékeivel, szolgáltatásaival? Tudják-e a céloknak megfelelően használni a weboldalát? Ha nem tudja a választ, akkor különösen ajánljuk figyelmébe a következő cikket, amely egy igen részletes útmutatóként szolgál a felhasználói élmény kutatás elvégzéséhez. Többek között olvashat arról, hogy mi is pontosan a felhasználói élmény kutatás, milyen kutatási módszereket érdemes alkalmazni, vagy milyen napi szintű feladatok jönnek létre egy ilyen kutatás során. Olvassa el a cikket és tudja meg, mivel teheti cégét még vonzóbbá ügyfelei számára!

https://www.uxbooth.com/articles/complete-beginners-guide-to-design-research/

Tallózó UX

Minden, amit a Google algoritmusáról tudni lehet és kell

Egy cég értékajánlata egy stratégia mentén meghatározott állítás, mely definiálja annak egyedi értékajánlatát (Unique Selling Point). Ám egy cég összes értékajánlatát belesűríteni egyetlen ajánlatba - embert próbáló feladat. Jelen cikkünkben ezért néhány olyan lényegi kérdést tettünk fel, melyeket cégének mindenképp meg kell fontolnia, mielőtt kőbe vésné tulajdon értékajánlatát.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
Google neon felirat

4) Kutatási eredmények 75 országból – avagy a szakmabeliek hogyan tesztelik a felhasználói élményt

Az Insydelabs által, egy 2015-ben végzett kutatás feltárja, hogy 531 felhasználói élmény szakértő a világ 75 országából, hogyan végez felhasználói élmény kutatást. Az adatokból megtudhatjuk, mekkora cégnél dolgoznak, milyen típusú munkát végeznek, vagy épp miért fontos számukra a felhasználói élmény kutatás, és annak mi a célja.

http://www.evalyzer.com/en/blog/ux-tips-practices/survey-results-what-is-your-ux-testing-practice/

Tallózó UX

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

5) Az első beépített Kontrasztelemző és Színvak Szimulátor

Tudta, hogy az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint több, mint 1,3 milliárd ember él valamilyen látáskárosodással? Ezen adatot olvasva joggal feltételezheti, hogy nem mindenki képes (helyesen) érzékelni a weboldala nyújtotta digitális élményt. Ez lehet az a pont, amikor a felhasználói felület elemeinek mérete és kontrasztja igazán számít. Az alábbi cikk bemutatja az első beépített Kontrasztelemző és Színvak Szimulátort, a UXPin-t, mely segítségével még több ember számára teheti elérhetővé digitális tartalmait.

https://www.uxpin.com/studio/blog/first-builtin-accessibility-features-in-a-design-tool/

Tallózó UX

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!