Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

A marketing fontossága a mai világban

Manapság, legyenek nagyok vagy kicsik, globálisak vagy helyiek, innovatívak vagy tradicionálisak, köz vagy magánszereplők, mindenki ugyan azon a piacon versenyzik. A vállalatok felismerték a marketing holisztikus megközelítésének erejét a kívánt kereslet, hírnév és verseny megteremtésének és fenntartásának érdekében.

A marketing fontossága

Az eredeti cikket írta: Aashish Pahwa

Míg az üzleti vállalkozás agya a pénzügyi részleg, teste a felajánlott termék, addig a szív a marketing, amely oxigént és szükséges tápanyagokat pumpál a test összes többi részébe. A régi időktől eltérően a marketing már nem csak a termékfogyasztók felé intézett kommunikációjával foglalkozik, hanem az üzleti tevékenység minden részlegében megtalálható. Nem szabad szem elől téveszteni a marketing fontosságát, hiszen a vállalkozásunk külső és belső motorját is ez táplálja.

Manapság, legyenek nagyok vagy kicsik, globálisak vagy helyiek, innovatívak vagy tradicionálisak, köz vagy magánszereplők, mindenki ugyan azon a piacon versenyzik. A vállalatok felismerték a marketing holisztikus megközelítésének erejét a kívánt kereslet, hírnév és verseny megteremtésének és fenntartásának érdekében. A marketing szerepe túlságosan változatos, és sokszínű ahhoz, hogy egy ilyen rövid cikkben össze lehessen foglalni, ennek ellenére itt van pár érv a marketing fontosságáról a mai világban:

Megalkotni a márkát
„A terméket egy gyárban gyártják, a márkát egy vevő vásárolja meg. A terméket lemásolhatja a konkurencia, a márka egyedi. A temék elavul, a sikeres márka időtlen ”

Stephen King, WWP group

A márka a vállalat legértékesebb része, és a márka létrehozásáért kizárólag a szervezet marketing osztálya felelős. A piac tele van hasonló termékekkel, és az egyetlen dolog, amely a társaságot kiemeli, az a márka. Manapság a márka nem csupán a név, szimbólum és formatervezés kombinációja, hanem az üzleti-fogyasztói kapcsolat, a fogyasztók észrevételei és véleménye a vállalatról és annak termékeiről. A szimbolikus értékek mellett a márka tudatos értékeket is hordoz magával, ami az ügyfelek lojalitásához vezethet, ha odafigyelünk rá és aktívan karban tartjuk.

Termékfejlesztés
A termékfejlesztés egyik legfontosabb szempontja a termék pontos piacának felkutatása, a fogyasztói betekintés megszerzése és egy specifikus értékajánlat létrehozása, amellyel kitűnhet a többi közül. A 4p marketing nagy szerepet játszik a termékfejlesztésben.

A Facebook kiiktatta az éttermi foglalásokra szakosodott messenger asszisztensét

A Facebook nyugdíjazta eddig béta verzióban futó, hibrid humán/mesterséges digitális asszisztensét, M-et, mely a felhasználóknak volt hivatott segíteni éttermi asztalt foglalni, vagy épp ajándékot választani.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
A facebook kiiktatta az éttermi foglalásokra szakosodott messenger asszisztensét fejléc

Kommunikáció
A verseny mindenütt jelen van, és néha csak a jó kommunikációs stratégia teszi lehetővé, hogy a versenytársainak fölé emelkedjünk. Az új kommunikációs lehetőségek, mint például az internet, az okos eszközök és a közösségi média, új és célzottabb kommunikációs csatornákat  nyitottak meg, amelyek végül több konverziót eredményeznek. Ebben a versenykörnyezetben a kommunikáció nélküli termék halott termék. A kommunikáció belélegzi az életet, és eladásokat lélegez ki.

Kapcsolatépítés
A kapcsolat a bizalomra, a megértésre és a büszkeségre épül. A marketing nagyon jelentős szerepet játszik az ügyfelek és a szervezet közötti kapcsolat kiépítésében. A termékcsapattal együtt működik, hogy kézbesítse azt ami az eladás alatt és után meg lett ígérve. A kapcsolatépítés után az ügyfelek márkahűbbé válnak, és jobban bíznak az adott márkában, ami további termékek vásárlásához vezet. A kapcsolat tovább szűkíti a marketing csatornát azáltal, hogy eltávolítja a két legfelső fokozatot (tudatosság és érdeklődés), így az üzleti tevékenységek még gyümölcsözőbbé válnak.

TallózóFordításKönyvajánlóGyakorlatVélemény

A vállalat hírnevének fenntartása
A vállalat sikere és élettartama pozitív korrelációban van a vállalat jó hírnevével, amely általában összefüggésben van az üzlet márkaértékével. A marketingszakemberek tevékenységeinek nagy része az üzlet márkaértékének megteremtésére irányul. A vállalat hírneve akkor épül fel, ha sikeresen teljesíti ügyfelei elvárásait, a társadalomfelelős tagjaként viselkedik, és az ügyfelek büszkén használják a termékeit. A vállalkozók hatékony kommunikációs, CSR, PR és branding stratégiák felhasználásával győződnek meg arról, hogy a vállalat hírneve fennmarad.

A verseny elleni küzdelem
A verseny minden szempontból elérte azt a pontot, ahol az esetek többségében az egyetlen különbség nem egy termékjellemző, hanem az, hogy hogyan kommunikálják a felhasználók felé. Az új piacokkal együtt új kommunikációs lehetőségeket is kutatnak. A marketing létfontosságú szerepet játszik a verseny leküzdésében azáltal, hogy nem csak arról dönt, hogy melyik szolgáltatást fogja eladni, hanem tervezési stratégiákat is kidolgoz, hogy hogyan ábrázolja azt jobban, mint a többi „versenyző”. Az ügyfelek sokkal tájékozottabbak, mint néhány évvel ezelőtt. A megtévesztés és a rövid távú értékesítési stratégiák nemcsak a terméket, hanem a márkát is leírják, és rossz fényben tüntetik fel, amivel a marketing szakembereknek kell megküzdeniük.

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!