Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

Mi a hosszú farok?

Chris Anderson brit-amerikai író, szerkesztő, a Wired Magazinnál végzett munkája révén vált ismertté. 2004-ben ő alkotta meg a „hosszú farok” kifejezést, miután a Wired Magazinnál főszerkesztőként jegyzett egy cikket a koncepciójáról. E heti fordításunkban a fent említett definíció üzleti stratégiákban való szerepét foglaljuk össze.

mi a hosszú farok

A hosszú farok olyan üzleti stratégia, amely lehetővé teszi a vállalatok számára jelentős nyereség elérését azáltal, hogy nehezen megtalálható és kis mennyiségben értékesíthető terméket ad el sok vásárlónak, ahelyett, hogy nagy mennyiségben értékesítene néhány, de egy adott körben népszerűbb termékeket. A kifejezést először Chris Anderson alkotta meg 2004-ben, aki azzal érvelt, hogy a kevésbé keresett vagy alacsony értékesítési volumenű termékek együttesen már elérhetnek egy olyan piaci rést, ami felérhet  vagy meghaladhatja az aktuális piacvezetők vagy sztártermékek piaci részesedését de csak abban az esetben, ha az áruház vagy az értékesítési csatorna elég nagy.

A hosszú farok megfelelhet egyfajta felelősség biztosításra a biztosítási ágazatban vagy a befektetési portfóliókban található farokkockázatra is.

A most tárgyalt definíció az üzleti stratégiában  játszott szerepével  foglalkozik.

A hosszú farok stratégia megértése

Chris Anderson brit-amerikai író, szerkesztő, a Wired Magazinnál végzett munkája révén vált ismertté. 2004-ben ő alkotta meg a „hosszú farok” kifejezést, miután a Wired Magazinnál főszerkesztőként jegyzett egy cikket a koncepciójáról. 2006-ban egy könyvet is írt, melynek címe: „A hosszú farok: miért ad el a többől kevesebbet az üzleti jövő?”

A hosszú farok koncepció a kevésbé népszerű termékekre épít, amelyek iránt alacsony az  igény. Anderson szerint ezen áruk jövedelmezősége növekedhet, mivel a fogyasztók elmozdulnak a hagyományos, ma még vezető értékesítési csatornáktól. Ezt az elméletet támasztják alá az egyre növekvő online piacterek értékesítési adatai, amelyek alávágnak az áruházak polcaiért folyó versenynek, és mérhetetlenül sok termék értékesítését teszik lehetővé, különösen az interneten keresztül. Anderson kutatásai kimutatták, hogy ezen kevésbé keresett termékek iránti igény összességében felveheti a versenyt a hagyományos mainstream termékek iránti kereslettel. Míg a mainstream termékek lényegesen sikeresebbek a legfontosabb értékesítési csatornákon és az áruházi eladásokon keresztül, a piacbetörés kezdeti költségeik magasak, ami rontja jövedelmezésüket. Összehasonlításképpen: a hosszú farokból származó termékek régóta jelen vannak a piacon, és értékesítésük folyamatos a nem hagyományos csatornákon keresztül. Forgalmazási és előállítási költségük alacsony, mégis könnyen elérhetőek a vásárlók számára.

7 biztos út a sikerhez

E héten egy olyan könyvet ajánlunk, mely szemléletet kínál a jelenlegi legfontosabb trendek felismeréséhez és alkalmazásához vállalkozásunkba, mint például a gyors kiszállítás és az ingyenes kiszállítás.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
7 biztos út a sikerhez fejléc

Hosszú farok valószínűsége és jövedelmezősége

A hosszú farok egy olyan időszakot képvisel, amelyben a kevésbé általánosan népszerű termékek eladása nyereséget hozhat a csökkentett marketing és disztribúciós költségek alacsonysága miatt. Összességében a hosszú farok akkor fordul elő, ha nem az általánosan népszerű termékeket adják el. Ezek a termékek a csökkentett marketing- és disztribúciós költségek révén profitot hozhatnak.

A hosszú farok statisztikát akár az emberiség tulajdonságaként is értelmezhetjük, amely szerint a népesség nagyobb része a valószínűség-eloszlás hosszú farkán belül helyezkedik el, szemben a koncentrált farokkal, amely az általános termékek magas találati arányát képviseli az általános kiskereskedelmi üzletekben.

Az Anderson kutatásaiban ábrázolt fej- és hosszú farok grafikon a teljes vásárlási mintát mutatja be. Az általános koncepció az, hogy az USA gazdasága valószínűleg a 21. század folyamán, a tömeges piacokon történő vásárlások helyett a részvásárlásos gazdaság felé fog elmozdulni.

Ha szeretné elolvasni az eredeti cikket ide kattintva megteheti!

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!