Marketing Döntések Magazin

diskurzus marketingről és digitális eszközökről

Tartalommarketing Vs. PR (Infografika)

Tartalomarketing és PR – pro és kontra. E heti fordításunkban egy infografika segítségével annak próbáltunk meg utánajárni, melyiket is válasszuk, illetve lehetséges-e a két módszer komplex használata.

Internet és PR fordítás

Az eredeti cikket írta: Jomer Gregorio

Az ügyfelekkel és a közönséggel való hatékony kommunikáció kulcsfontosságú eleme, hogy a megfelelő időben felkeltsük az ő érdeklődésüket, és megtartsuk a figyelmüket a márkánkat illetőleg. A marketing létrejötte óta az egyik legfontosabb feladat az üzleti életben az új médiumok felfedezése, mégpedig azért, hogy ezeken keresztül minél szélesebb körben lehessen elérni a célközönséget üzeneteinkkel. Mint ilyen médiumok, a televízió, a rádió, a sajtóban megjelenő hirdetések, és az egy évtizeddel ezelőtti .com egykor mind fénykorukat élték.

A mai digitális korban, két nagyobb terület került a rivaldafénybe, és nemcsak azért mert segítenek a vállalatoknak megragadni a célközönség figyelmét, hanem azért is, mert lehetővé teszik számukra, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki vásárlóikkal. Ez a két terület nem más, mint a tartalommarketing és a public relations.

Összefoglalva, következzen most öt kulcsfontosságú útravaló a CJG Digital Marketing által összeállított, alább található infografikából, amely bemutatja nekünk a két marketing stratégia különbségeit és konvergenciáit.

  1. A használat szempontjából a tartalommarketing szinte napi rendszerességgel zajlik, szemben a PR-ral, mely gyakran olyan különleges események során lép színre, amelyet a vállalat maga, vagy más felek is kezdeményezhetnek, például nemzeti egyezmények, vásárok, stb..
  2. A tartalommarketing fókuszában érdekes, szórakoztató és hasznos tartalmak előállítása áll, amelyek segítik a célpiacot abban, hogy minél biztosabb vásárlói döntést hozhasson. A PR ezzel szemben gyakran formális, és sokkal inkább termék – vagy esemény specifikus, mint fogyasztó specifikus.
  3. A költségek szempontjából, a tartalommarketing általában jóval alacsonyabb büdzséből is megvalósítható, mivel az egyik legfőbb elemet használja, vagyis megosztja a vállalat tapasztalatát és tudását a célközönséggel. A PR ezzel szemben igen drága mulatság is lehet, különösen akkor, ha az esemény nagyszabású, és a cél elérése és a befolyási szint magas.
  4. Az elérés esetében a tartalommarketing egy adott, szűkebb közönséget céloz, míg a PR gyakran széles körben teszi ugyanezt.
  5. A tartalommarketinggel elért sikereket általában a backlinkek száma, a hivatkozások forgalma, stb., mutatja meg, míg a sikeres PR tevékenységet a média elhelyezések, az említések, és a megjelenések száma jellemzi.

A virtuális világ és a valóság összemosódása

Ma már senki sem lepődik meg azon, hogy az emberek jelentős része jóval több időt tölt internetezéssel, mint bármely más tevékenység elvégzésével. A virtuális világ akarva-akaratlanul körülvesz minket, rengeteg eszközünk kapcsolódik rá a világhálóra, melyek ezáltal sokszor egymással is összeköttetésben állnak. Az emberek már megszokták, hogy ez így működik, mégis még mindig van új a nap alatt. A következő fordításunkban egy olyan cikket mutatunk be, mely a tavalyi év végén azt taglalta, hogy az internet hogyan válik majd még inkább világunk részévé 2018-ban.

Olvassa el ezt az írásunkat is!
A virtuális világ és a valóság összemosódása fejléc

Nézze meg az infografikát, és tudjon meg többet a tartalommarketingről és a PR-ról!

internet-es-pr-infografika

A kép eredeti verziója itt érhető el: https://cdn.business2community.com/wp-content/uploads/2017/04/PR-vs-Content-Marketing-How-Do-They-Differ.png

Amennyiben érdekesnek találta cikkünket, ajánljuk, olvassa el a továbbiakat is.
Ossza meg másokkal is!