B2B (Business to Business)

A B2B (Business to Business) egy olyan üzleti modell, amelyben egy vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít egy másik vállalkozásnak, nem pedig a végső fogyasztónak. A B2B kifejezés a 20. század második felében terjedt el, amikor a vállalatok egyre inkább szakosodtak és összetettebb ellátási láncokat alakítottak ki. A B2B-t olyan szituációkban és kontextusokban használjuk, amikor a vállalatok közötti kapcsolatokat, tranzakciókat, kommunikációt vagy együttműködést szeretnénk leírni vagy elemezni.

Egy való életbeli példa a B2B-re az online marketing területén az, amikor egy weboldal-készítő cég megbízást kap egy másik cégtől, hogy tervezzen és fejlesszen nekik egy professzionális és vonzó weboldalt, amely bemutatja a cég profilját, termékeit és szolgáltatásait. A weboldal-készítő cég a B2B ügyfele a megrendelő cégnek, és a weboldal a B2B termékük.

Néhány hasonló vagy kapcsolódó kifejezés a B2B mellett a következők:

B2C (Business to Consumer): amikor egy vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít a végső fogyasztónak.
– B2G (Business to Government): amikor egy vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít a kormányzati szerveknek vagy intézményeknek.
– B2E (Business to Employee): amikor egy vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat nyújt a saját alkalmazottainak.
– B2B2C (Business to Business to Consumer): amikor egy vállalkozás termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít egy másik vállalkozásnak, amely aztán továbbértékesíti a végső fogyasztónak.