A hashtag egy olyan szó vagy kifejezés, amelyet a # jel előz meg, például #marketing vagy #onlinemarketing. A hashtag célja, hogy címkézze, kategorizálja és kereshetővé tegye a közösségi média tartalmakat, amelyek kapcsolódnak az adott témához vagy érdeklődési körhöz. A hashtag fogalmát 2007-ben Chris Messina javasolta a Twitteren, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják és kövessék az aktuális vagy népszerű témákat.

A hashtag használata fontos része a digitális marketingnek, mert segít a vállalatoknak, hogy növeljék a tartalmaik elérését, interakcióját és láthatóságát a közösségi médiában. A hashtag használatának alapelvei a következők:

1. Használj releváns, specifikus és rövid hashtag-eket, amelyek jól leírják a tartalmadat vagy a célcsoportodat
2. Használj meglévő vagy trendi hashtag-eket, amelyek kapcsolódnak a tartalmadhoz vagy a márkádhoz, de ne légy túl általános vagy irreleváns
3. Hozz létre egyedi vagy kreatív hashtag-eket, amelyek megkülönböztetik a márkádat vagy a kampányodat a többitől, és ösztönzik a felhasználókat a részvételre vagy a megosztásra
4. Ne használj túl sok vagy túl kevés hashtag-et, a legjobb gyakorlat általában 1-5 között van, attól függően, hogy melyik platformon vagy
5. Kövesd a hashtag trendeket és statisztikákat, hogy megtudd, melyik hashtag működik jól a számodra, és hogyan optimalizálhatod a stratégiádat


Egy valós példa a hashtag használatára az online marketing területén a Coca-Cola #ShareACoke kampánya, amely 2014-ben indult, és a világ több mint 70 országában futott. A kampány lényege az volt, hogy a Coca-Cola palackokon és dobozokon a márka neve helyett különböző keresztneveket, beceneveket és személyes üzeneteket nyomtattak, és arra bátorították a fogyasztókat, hogy osszák meg a termékeiket és a hashtag-et a közösségi médiában. A kampány nagy sikert aratott, több mint 500 000 fotót és 6 millió tweetet generált a #ShareACoke hashtag alatt, és 25%-kal növelte a fiatal fogyasztók számát.

Néhány hasonló vagy kapcsolódó kifejezés a hashtag-gel kapcsolatban:

Címke
Kulcsszó
Metaadat
Trend
Közösségi média