E-mail marketing

Az e-mail marketing egy olyan online marketing csatorna, amelyben e-mailek segítségével kommunikálni tudunk a potenciális vagy meglévő ügyfeleinkkel, és célunk a termékeink vagy szolgáltatásaink népszerűsítése, értékesítése, vagy az ügyfélkapcsolatok erősítése. Az e-mail marketing előnye, hogy közvetlen, személyre szabott, költséghatékony és mérhető módon érhetjük el a célközönségünket, és növelhetjük a márkahűséget, a visszatérő vásárlásokat és a konverziós arányt.

Az e-mail marketinget számos szituációban használhatjuk, például:

Új termékek, szolgáltatások, akciók, események bemutatása és ajánlása
Hírlevelek küldése a legfrissebb hírekkel, cikkekkel, tippekkel, tanulmányokkal
Üdvözlő, köszönő, visszajelzés kérő, emlékeztető, felméréses, panaszkezelő e-mailek küldése
Automatizált e-mailek küldése a feliratkozók viselkedéséhez, érdeklődéséhez, szegmenséhez igazodva
Értékesítési tölcsérek létrehozása, amelyek lépésről lépésre vezetik a feliratkozót a vásárlásig
Hűségprogramok, jutalmazási rendszerek, ajánlói programok működtetése e-mailekkel

Egy való életbeli példa az e-mail marketingre az online marketing területén a HubSpot blogja, amely rendszeresen küld e-maileket a feliratkozóinak a legújabb marketing témájú cikkekről, tanulmányokról, eseményekről, webináriumokról, és természetesen a saját termékeiről is3. A HubSpot e-mailei jól megírtak, érdekesek, hasznosak, és a címzettek szegmenseihez, érdeklődési köréhez, viselkedéséhez igazodnak.

Néhány hasonló vagy kapcsolódó kifejezés az e-mail marketinggel:

Hírlevél
E-mail kampány
E-mail automatizáció
E-mail szolgáltató
E-mail sablon